جنگ ویتنام از نگاه یک دختر کوچک

۱۰م آذر ،

به گزارش خبرآنلاین، کالینز نویسنده محبوب کودکان است که میلیون‌ها نسخه از آثارش به فروش رفته ، او اعلام کرد کتاب تازهش که مصور است و خودزندگینامه‌ای ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۴ منتشر می‌شود.

 

این کتاب ۴۰ صفحه‌ای «سال جنگل» نام دارد و داستان براساس تجربیات پدر کالینز، یک افسر نیروی هوایی در ویتنام نوشته شده است. این کتاب، اولین اثر کالینز از سال ۲۰۱۰ و انتشار یافتن «Mockingjay» آخرین جلد سه گانه «بازی‌های گرسنگی» است.

 

سه گانه «بازی‌های گرسنگی» موفق‌ترین آثار کالینز می باشند که بیش از ۵۰ میلیون نسخه از آنها به فروش رفته، قرار است چهار فیلم براساس این کتاب‌ها ساخته شود. امسال براساس کتاب اول فیلم «بازی‌های گرسنگی» ساخته شد که به فروش ۶۰۰ میلیون دلاری در سطح جهان رسید.

 

«سال جنگل» برای خوانندگان چهار سال به بالا نوشته شده و لحن آن با فضای ضدآرمان‌شهری سه گانه «بازی‌های گرسنگی» فرق دارد. در سه گانه محبوب کالینز که خوانندگان اغلب نوجوانان می باشند، چند جوان برای زنده ماندن باید همنوعان خود را شکار کنند. با این حال کالینز در «سال جنگل» نیز ماهیت جنگ را بررسی می‌کند.

 

کالینز ۵۰ ساله در مورد کتاب تازهش گفت: «چند سالی بود که کارت‌پستال‌ها و نامه‌های پدرم از دوران جنگ ویتنام را کنار میز کارم داشتم. اما هیچ وقت راه درستی برای تعریف داستان‌ها پیدا نکردم. به نظرم از نظر هنری داستان آنها جالب بود اما برای کودکان ترسناک بود تااینکه بالاخره روزی با جیم پرویموس ناهار می‌خوردیم. او دوست دوران قدیم من در تلویزیون است و به نویسنده شدن من کمک بسیاری کرد. در جریان صحبت کردن با او به فکر کتابی مصور افتادم.» نقاشی‌های کتاب کار پرویموس می باشند.

 

«سال جنگل» داستان دختر کوچکی به نام سوزی است که با به جنگ رفتن پدرش دچار ترس می‌شود. او که چشم انتظار بازگشت پدرش است با برگشتن او پس از مدتی طولانی دچار سردگمی می‌شود، پدر در جنگ تغییر کرده و سوزی باید با این شرایط کنار بیاید.

 

جدا از سه گانه «بازی‌های گرسنگی»، کالینز نویسنده کتاب پنج جلدی «وقایع‌نگاری سرزمین زیرین» است که داستان ماجراجویی‌های گرگور ۱۱ ساله در دنیایی فانتزی است.

 

آسوشیتدپرس / ۲۹ نوامبر / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

۵۷۲۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.