«جنگ و صلح» بار دیگر سریال می‌شود

۰۱م اسفند ،

به گزارش خبرآنلاین، متن این سریال را اندرو دیویس می‌نویسد که با نوشتن اپیزودهایی برای سریال «خانه پوشالی» ساخته دیوید فینچر و با بازی کوین اسپیسی و مجموعه فیلم‌های «بریجیت جونز» با بازی رنه زلوگر شهرت دارد.

 

این سریال در شش قسمت یک ساعته تولید می‌شود و قرار است سال ۲۰۲۴ روی آنتن شبکه بی‌بی‌سی۱ برود.

 

داستان سریال به رمان قرن نوزدهمی تولستوی که داستانش در روسیه ویران‌شده در جنگ می‌گذرد وفادار مانده است. با توجه به زمانبندی سریال، بسیاری از عناصر فلسفی این رمان طولانی نادیده گرفته می‌شوند و سریال بیشتر بر روابط انسانی، عشق‌ها و درگیری‌های خانوادگی تمرکز می‌کند.

 

خبر تولید «جنگ و صلح» همزمان شده با تولید چند سریال فاخر دیگر در بی‌بی‌سی. دنی کوهن، یکی از مقامات بی‌بی‌سی گفت: «رمان «جنگ و صلح» واقعا یک اثر حماسی است و هدف از تولید آن ارائه سریالی با بالاترین کیفیت و تاثیر است.»

 

اندرو دیویس نیز درمورد نوشتن متن سریال گفت: «این رمان فقط یک شاهکار نیست، بلکه اثری به شدت خوش‌خوان و متنی بسیار مناسب برای سریال شدن است. این رمان روایت جذاب، بامزه و احساساتی عشق، جنگ و زندگی خانوادگی است… شخصیت‌ها بسیار طبیعی می باشند و به راحتی می‌شود با آنها احساس نزدیکی کرد.»

 

شهرت دیویس در تلویزیون بریتانیا به اقباس سال ۱۹۹۵ او از رمان «غرور و تعصب» جین آستین با بازی کالین فرث و اقتباس سال ۲۰۰۸ او از رمان «عقل و احساس» جین آستین برمی‌گردد.

 

او در سینما هم برای همکاری در نوشتن فیلمنامه مجموعه فیلم‌های «خاطرات بریجیت جونز» براساس رمان‌های هلن فیلدینگ و همکاری در اقتباس از «خیاط پاناما» نوشته جان لوکاره برای فیلمی به همین نام به کارگردانی جان بورمن و بازی پیرس برازنان شهرت دارد.

 

شبکه بی‌بی‌سی پیش از این در فاصله ۱۹۷۲ تا ۱۹۷۴ سریال «جنگ و صلح» با بازی آنتونی هاپکینز را روی آنتن فرستاده بود.

 

در «جنگ و صلح» اتفاقهای بزرگ تاریخی آغاز سده نوزدهم ( نبرد ۱۸۰۵-۱۸۰۶ اوسترلیتز و نبرد ۱۸۱۲-۱۸۱۳ بارادینو و حریق مسکو)،‌ ماجراهای زندگی دو خانواده اشرافی، ‌یعنی خانواده باکونسکی و راستوف،‌ روایت می‌شود.

 

تولستوی این رمان را در سال ۱۸۶۹ منتشر کرد و به سرعت به یکی از کلاسیک‌های دنیای ادبیات بدل شد، این رمان یکی از طولانی‌ترین رمان‌های قرن است و چاپ اول روسی آن ۱۲۲۵ صفحه بود.

 

اقتباس‌های تلویزیونی، سینمایی و تئاتری متعددی از «جنگ و صلح» شده است و مشهورترین اقتباس سینمایی از این رمان در سال ۱۹۵۶ به کارگردانی کینگ ویدور و با بازی آدری هپبورن و پیتر فاندا در ۲۰۸ دقیقه ساخته شد.

هالیوود ریپورتر / ۱۸ فوریه / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

۵۸۲۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.