جهاد دانشگاهی تلاش گری بی وقفه و خستگی ناپذیر در جهت علم

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، حجت الاسلام ابوترابی فرد عصر دوشنبه در مراسم سی و دومین سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی در جمع حاضران طی سخنانی افزود: کسانی که به معنای واقعی از ظرفیت ها و توان مدیریتی و استعدادهای بالقوه خویش در نهاد جهاد دانشگاهی بهره گرفتند، برای گسترش دانش و علم با تلاش بی وقفه به قله های علم دست یافته اند و معمار واقعی نهاد جهاد دانشگاهی هستند.

وی اظهار داشت: این واقعیت و حقایق را باید همیشه دستورالعمل خویش قرار داد و حقیقت

جهاد یعنی تلاش درست و کوشش در جهت علم صالح بدون درنگ و توقف فکری در جهاد است.

ابوترابی اضافه کرد: جهاد علمی و صالح با پشتیبانی علمی و کارشناسی و انگیزه پاک الهی مساله مهمی است که در انسان به وجود می آید که این حقیقت را باید پاس داشت.

ابوترابی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی برای کشور الگوسازی است و اگر این الگوسازی درست و با دقت ایجاد نشود در معرض آسیب قرار می گیرد و بدون کمترین تردید تمام موفقیت ها و دستاوردها در همه سطوح آسیب خواهد دید.

وی با اشاره به تشکیل پژوهشگاه رویان گفت: موسسه رویان اگر مدیریت مبتنی بر شایستگی و توانایی علمی و اخلاقی را نداشت، هرگز موسسه رویان نمی شد.

به گفته وی، جهاد دانشگاهی بایستی پیشگام و پیشرو و همچنین الگوساز برای کشور باشد و کمترین درنگ در این عرصه نباید وجود داشته باشد و کسانی که مسوولیت این امر خطیر را به عهده دارند، باید از توانایی بالایی برخوردار باشند.

ابوترابی افزود: بایستی برای رشد و بالندگی و شتاب نهاد علمی دانشگاهی تلاش کرد و به عنوان نهاد بالنده و افتخار آفرین کشور از استعدادها و سرمایه های انسانی بهره گرفت.

وی ادامه داد: مرحوم ‘کاظمی آشتیانی’ با بنیان نهادن موسسه رویان به عنوان نهاد علمی تلاش کرد تا گره کور دانش را بگشاید و با بهره برداری از این دانش، به نیاز اساسی جامعه در جهت رشد و توسعه علمی کشور کمک کند.

در این مراسم که با حضور مسوولان جهاد دانشگاهی برگزار شد، از جهادگران نمونه و برگزیده تقدیر و تشکر به عمل آمد.

**۱۳۵۴**۱۵۳۲**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۴۷۰۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.