جهانبخش صادقی دارفانی را وداع گفت

۰۳م آذر ،

استاد جهانبخش صادقی؛ هنرمند نقاش، شامگاه قبل؛ پنج شنبه دوم آذرماه دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، جهانبخش صادقی سال ۱۳۳۵ که در روستای  ˈرستاقˈ شهرستان بافت به دنیا آمد، در سن ۱۶ سالگی در حالی که مشغول چراغانی کردن محله برای سالروز میلاد امام حسین(ع) بود بر اثر برخورد یک خودرو با وی، دچار ضایعه نخاعی و ۸۵ درصد معلولیت شد.

وی در مصاحبه ای گفته بود: ˈبعد از تصادف مرا برای معالجه به تهران آوردند و در مدتی که تهران بودم با اشخاصی آشنا شدم تا بپذیرم که من معلول هستم و معلولیت به معنای پایان زندگی نیست و اینکه یک معلول هم می تواند در زندگی خود و دیگران نقشی داشته باشد و من معلولیت را به عنوان یک اصل زندگی پذیرفتم.ˈ در مدتی که در بیمارستان بستری بودم، ‌دانشجویان رشته هنر به این بیمارستان آمد و رفت داشتند و من از طریق آنها با نقاشی آشنا شدم و چگونه نقاشی کردن را از آنها یاد گرفتم و پس از آن با کمک های استاد  ˈمسعود کرمیˈ  هنرمند نقاشی که خود از ناحیه پاها و دست‌ ها دچار معلولیت بود،‌ نقاشی را حرفه ‌ای‌ تر دنبال کردم. ˈبرای نقاشی کردن قلم مو را با دو دست می‌ گیرم، به سمت راست دراز می ‌کشم و سه‌ پایه‌ نقاشی ‌ام نیز متحرک است و می‌ توانم به راحتی آن را بالا و پایین کنم.ˈ

جهانبخش صادقی در عمر پربار هنری خود بیش از ۹۸ ورک‌ شاپ داخلی و خارجی برگزار کرده که از جمله آنها می توان به برگزاری نمایشگاه ها و ورک شاپ هایی در کشورهای کویت، قطر، امارات، سوریه و لبنان و همچنین شهرهای مختلف ایران اشاره کرد.

این هنرمند، تصاویر شهدا را نیز با اعتقاد نقاشی می ‌کرده و بابت این کارش هیچ هزینه ‌ای دریافت نکرده است.

وی که تاکنون تصویر ۱۱۰ شهید لبنان را نقاشی کرده است، این آثار هنری را به دفتر سید ˈحسن نصراللهˈ و گروه مقاومت حزب‌ الله لبنان هدیه داده و همچنین سه بار با دبیرکل حزب الله لبنان دیدار کرده است.

صادقی در سفرهایش به آرزوی دیرینه خود نیز رسیده و در این باره عنوان کرده بود:  ˈهمیشه آرزو داشتم به سوریه مشرف شوم و به زیارت حرم حضرت زینب (س) بروم و بالاخره در مدت زمان ۹ سال خداوند ۴۴ بار توفیق زیارت حرم حضرت زینب (س) را نصیب من کرد.ˈ

مرحوم صادقی در نمایشگاه معلولان نیز مورد تفقد ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

گویا وی در یکی از سفرهایش با یک پروفسور عربستانی آشنا شده بود که دفتر حمایت از معلولان در لبنان، آمریکا و عربستان داشته و از صادقی خواسته تا به ‏ازای همه امکانات رفاهی و مالی، برای جامعه معلولان به نام عربستان خدمت کند اما او نپذیرفته و اعلام کرده بود که من هر کاری که انجام می‌ دهم می‌ خواهم به نام کشورم ایران باشد.

برادر این هنرمند گرانقدر، گفت: وی به سبب ناراحتی کلیه پس از مدت ها، ساعت ۲۰ دوم آذر سال جاری در بیمارستان شهدای تجریش با وجود تمامی تلاش های پزشکی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

آیین تشییع جنازه این هنرمند گرانقدر فردا شنبه چهارم آذرماه از مقابل گالری وی واقع در خیابان شهید علیرضا کبیری، بعد از آتش نشانی، گالری ولی عصر (عج) برگزار می گردد و سپس پیکر وی برای تشییع به سیرجان منتقل خواهد شد.

زمان و مکان تشییع جنازه هنرمند مرحوم ˈجهانبخش صادقیˈ در سیرجان متعاقبا اعلام می گردد.

آری! زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست/ هرکسی نغمه خود خواند و از صحنه رود/ صحنه پیوسته به جاست/ خرم آن نغمه که مردم بسپارند

انتهای پیام / ۳۱


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.