جهانگرد: الکامپ می‌تواند سبب ارتقا توان ملی و ارزش افزوده در کشور شود

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

رئیس شورای سیاست گذاری نمایشگاه الکامپ: الکامپ می تواند سبب ارتقا توان ملی و ارزش افزوده در کشور شود امیدواریم برگزاری موفق این اتفاق زمینه حرکت بازار و دولت در جهت ساماندهی وضع فناوری اطلاعات کشور را فراهم کند.
 
 
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس نصرا… جهانگرد در نشست خبری اعضای شورای سیاستگذاری نمایشگاه الکامپ، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: از آغاز فعالیت دولت تازه، فناوری اطلاعات به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای توسعه مدنظر بوده و به عنوان یکی از برنامه های محوری در راستای ارتقای توانمندی ها مورد استفاده قرار گرفته است.
 
وی افزود: امیدواریم بتوانیم با استفاده از این فناوری، ارتقاء بهره وری، بهبود وضعیت اشتغال و بهبود خدمت رسانی به مردم را عملیاتی کنیم.
رئیس شورای سیاست گذاری نوزدهمین نمایشگاه الکامپ با اشاره به بعضی مشکلات موجود بر سر برگزاری این نمایشگاه تصریح کرد: تلاش مجموعه دولت اعم از وزارت ارتباطات و وزارت صنعت بر برطرف شدن مشکلات می باشد که تا کنون با همکاری تمامی بخش ها، بسیاری از مشکلات مرتفع شده است.
معاون وزیر ارتباطات در خصوص مجری نمایشگاه های صنفی گفت: از نظر ما بهتر است نمایشگاه‌های صنفی را خود صنف برگزار کند و انتظار داریم که از سال آینده دبیرخانه دائمی نمایشگاه الکامپ شکل بگیرد که پیشنهاد ما نیز این بوده که دبیرخانه در محل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مستقر شود و از نظر اجرا نیز سازمان نظام صنفی نمایشگاه را برگزار کند.
رئیس شورای سیاستگذاری نمایشگاه الکامپ نوزدهم با اشاره به عزم دولت برای شرکت در این نمایشگاه تاکید کرد: برنامه ریزی صورت گرفته بر این اساس بوده تا شرکت های دولتی با شرکت در این نمایشگاه، خدمات الکترونیکی خود را به مخاطبان ارائه و اطلاعات لازم را به مردم ارائه دهند.
وی با بیان این مطلب که امسال منابع پولی دولت بسیار پایین است اظهار داشت: امیدواریم با حمایت دولت در حد تقبل بخشی از هزینه‌ها و گرفتن تخفیف‌هایی برای حضور بخش دولتی در نمایشگاه، شاهد حضور پر رنگ تر این بخش را در نمایشگاه باشیم.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به تدوین برنامه جامع فناوری اطلاعات تصریح کرد: به زودی، برنامه های جامع فناوری اطلاعات کشور از سوی رئیس جمهور و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام خواهد شد.
 
این گزارش حاکی است، دکتر امیرمسعودعطایی دبیر شورای سیاستگذرای نوزدهیمن نمایشگاه الکامپ نیز در این برنامه اظهار داشت: این نمایشگاه بزرگترین اتفاق در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بوده که در نوزدهمین آن نقشه اجرایی کاربردی فناوری های نوین دنبال می گردد و در واقع زندگی هوشمند معرفی می گردد.
وی با اشاره به شعار نوزدهمین نمایشگاه الکامپ مبنی بر" زندگی هوشمند، آینده روشن "گفت: تلاش داریم در این نمایشگاه نگاه تجملاتی به فناوری اطلاعات و ارتباطات را به نگاهی کاربردی در جامعه نزدیک کنیم. 
عطایی با بیان این که در در همه حوزه های مرتبط از فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دعوت شده تا در نمایشگاه حاضر شوند گفت: مشارکت کنندگان در این نمایشگاه از حوزه های متنوعی همچون نرم افزار ، سخت افزار، شبکه، امینت، هوشمند سازی، ومحتوای دیجیتال حاضر شده اند.
لازم به ذکر است نوزدهمین نمایشگاه الکامپ در محل دایمی نمایشگاه های تهران از چهاردهم تا هفدهم آذر ماه سال جاری با حضور ۵۹۳ شرکت داخلی و خارجی در محیطی به وسعت ۲۴ هزار متر مربع برگزار می گردد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.