جهانگرد: نسخه تازه تکفا تدوین می‌شود

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات کشور گفت: برنامه جامع برای توسعه کاربرد فناوری اطلاعات که نسخه تازه و جایگزینی برای ˈتکفاˈ است ازسوی این سازمان در حال تدوین است.
 
 
ˈنصرالله جهانگردˈ روز جمعه در جریان دیدار از نوزدهمین نمایشگاه رایانه و اتوماسیون اداری در اصفهان در گفت و گو با ایرنا افزود: نسخه اولیه این برنامه جامع تا چند هفته آینده تهیه و سپس به اطلاع نهادهای مشارکت کننده خواهد رسید.
 
تکفا برنامه توسعه و کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات در دولت اصلاحات است که از سال ۸۱ اجرا شد.
 
وی اظهارکرد: این برنامه پس از تصویب هیات دولت به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.
 
وی این برنامه را شامل کاربرد فناوری اطلاعات در همه قلمروهای اجرایی و اقتصادی بیان کرد و گفت: هدف از تدوین این برنامه بهبود کارایی همه نهادها و ظرفیتهای موجود و ایجاد ظرفیتهای کاری، فرصتهای تازه خدمت رسانی به مردم و اشتغال کارامد برای نیروهای متخصص است.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: اجرای این برنامه در نهایت منجر به ارتقای توانمندی های کشور می گردد.
 
رییس سازمان فناوری اطلاعات کشوردر پاسخ به سوال ایرنا دربارهٔ برنامه پنجم توسعه گفت: اهداف این برنامه در بخش ارتباطات فقط تا ۱۵ درصد انجام شده است.
 
جهانگرد افزود: یک برنامه ترمیمی برای بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات برنامه پنجم توسعه داریم تا در دو سال باقی مانده به اهداف کمی این بخش برسیم.
 
وی با اشاره به اینکه وزیر ارتباطات به جد پای این کار ایستاده است اظهار کرد: دولت در این زمینه عزم جدی دارد و نیازمند تلاش دولت و بخش خصوصی هستیم.
 
وی لازمه اجرایی شدن اهداف برنامه پنجم توسعه در بخش فناوری اطلاعات را وجود برنامه، مدیریت یکپارچه صحیح و حمایت دولت عنوان و تصریح کرد: بخش غیر دولتی در این زمینه آماده به کار است و اگر دولت در این زمینه کار کند آنها هم کار می کنند.
 
معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات به همراه معاون علمی فناوری ریاست جمهوری روز جمعه از نمایشگاه اتوکام اصفهان دیدن کردند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.