جهانگیری: اعتماد مشتریان، مهمترین سرمایه صنعت بیمه است

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، اسحاق جهانگیری در بیست و یکمین همایش بیمه و توسعه با بیان این که صنعت بیمه نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد، افزود: نقش بیمه مرکزی به عنوان دستگاه نظارتی باید تقویت شود.

او با تاکید بر این که باید جایگاه بانک مرکزی و بیمه مرکزی بیش از پیش تقویت شود، ادامه داد: دانش بیمه ای، این صنعت را از فعالیت سنتی خارج کرده و نحوه بازاریابی، مدیریت، شبکه ها، سنجش و ارزیابی توسعه یافته است.

جهانگیری با بیان این که فعالیت های اقتصادی کشور به شدت بزرگ شده، اما در کنار آن برخی رشته های مرتبط با فعالیت ها بزرگ نشده اند، گفت: به عنوان مثال سیستم بانکی متناسب با رشد بنگاه های اقتصادی رشد نکرده است. ما بنگاه صنعتی داریم که در سال ۱۵ هزار میلیارد تومان فروش دارد، اما بانک حتی نمی تواند ۳۰ تا ۴۰ درصد این رقم را به عنوان سرمایه در گردش تامین کند.

او ادامه داد: ما ۶۵۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی داریم که می تواند به رشد کشور کمک کند، اما در نگاه دیگر می تواند بهمنی باشد که بخشی از اقتصاد کشور را به هم بزند و نگرانی ایجاد کند.

جهانگیری با انتقاد از حضور کم رنگ صنعت بیمه در بازار بورس و سرمایه، گفت: اگر صاحبان سهام در ایران مطمئن باشند که بیمه ریسک حضورشان را پوشش می دهد، حتما بورس را به بانک ترجیح می دهند. 

به گفته او، یکی از علل عدم توسعه معدن در کشور، نبود پوشش بیمه ای برای این فعالیت است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به این که می توان در برنامه ششم توسعه به موضوع بیمه نگاه جدی داشت، اظهار کرد: یکی از مهمترین آسیب های صنعت بیمه در کشور، دولتی ماندن آن در سالهای متمادی است و این معضل در نظام بانکی هم وجود دارد.

جهانگیری تاکید کرد که در برنامه ششم باید این مشکلات مرتفع شود و صنعت بیمه به طور ویژه مورد توجه قرار بگیرد تا بخش خصوصی واقعی در این حوزه حضور یابد.

انتهای پیام/

وزیر اقتصاد اعلام کرد: بیمه از مالیات بر ارزش افزوده معاف می شود

خبرگزاری آنا – اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.