جهان به ایران و زنان ایرانی به عنوان الگو نگاه می کند

‘زهره ‌سادات لاجوردی’ روز چهارشنبه در ‘همایش زنان و جنبش بیداری اسلامی’ در کرمان افزود: یکی از مهمترین عملیات روانی مغرضانه دشمن علیه ایران اسلامی در ۳۳ سال گذشته بحث زنان و نقض حقوق زنان بوده است.

وی به بیداری مردم در منطقه و جهان اشاره و بیان کرد: نقش موثر زنان در این بیداری قابل انکار نیست.

او بیان کرد: پرداختن به موضوع خانواده و تبیین نظر اسلام در مورد زن و خانواده می تواند بسیار راهگشا باشد و بسیاری از نقاط مبهمی را که دشمنان سعی کرده اند به عنوان شبهه مطرح کنند برطرف نماید.

مدیر سیاسی و فرهنگی مرکز امور زنان و خانواده در نهاد ریاست جمهوری در ادامه همچنین گفت: یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی که بارها نیز مطرح شده کرسیهای آزاداندیشی و نظریه پردازی در محافل علمی است.

لاجوردی افزود: نشستهای اندیشه های راهبردی می تواند آغازی برای نظریه پردازی و گفتمان پردازی در مسایل مهم کشور باشد.

وی موضوع زن و خانواده را از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، جزو اصلی ترین مسایل کشور و جامعه دانست.

مدیر سیاسی و فرهنگی مرکز امور زنان و خانواده در نهاد ریاست جمهوری گفت: زنان ما نیمی از جامعه را تشکیل می دهند و به برکت انقلاب اسلامی توانسته ایم از این نیمه اجتماع به نحو احسن استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه زنان نباید از وظایف اصلی خود و نقش بی بدیل تربیتی و تحکیم بنیان خانواده باز بمانند اظهار داشت: اگر زن با وجود موفقیت در جامعه، در خانواده خود از نظر تربیتی و تحکیم بنیان خانواده درست عمل نکند و غفلت کند وظیفه اصلی خود را ایفا نکرده است.

او ادامه داد: این مساله ای است که در دولتهای کارگزاران و اصلاحات به درستی بدان پرداخته نشد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اشتغال و مشارکت سیاسی زنان بسیار تاکید دارند گفت: این موضوع در دولتهای گذشته بگونه ای جهتیابی شد که زنان از نقش اصلی خود فاصله گرفتند.

لاجوردی افزود: آنها بگونه ای حضور زنان را در جامعه نشان دادند که اگر زنی می خواست در جامعه از درجه اجتماعی بالایی برخوردار باشد و احساس شخصیت کند باید از خانه بیرون می آمد و یک منصب و شغلی را در جامعه به دست می گرفت.

وی ادامه داد: در آن دوران خانه داری در چشم زنان تحقیر شده بود و این مساله موجب شد که زنان ما از بحث اصلی که همان تحکیم بنیان خانواده است فاصله بگیرند.

او با تاکید بر اهمیت حضور اجتماعی زنان گفت: این موضوع باید بطور صحیح دیده شود.

مدیر سیاسی و فرهنگی مرکز امور زنان و خانواده در نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه دولتها وظایفی در قبال زنان شاغل دارند گفت: نواقص و خلاء های قانونی در زمینه اشتغال زنان باید شناسایی و برطرف شود لذا مرکز امور زنان و خانواده در زمینه شناسایی نواقص و خلاء های قانونی در زمینه اشتغال زنان اقداماتی را انجام داده است.

وی تاکید کرد: دولت باید به زنانی که شاغل هستند کمک کند و از آنان توقعاتی را که از مردان شاغل دارد نداشته باشد.

او با بیان اینکه در آینده به حضور زنان در مجامع بین المللی و ملی نیاز داریم گفت: امروز حضور زنان در بخشهای مدیریتی، سیاسی و اقتصادی بیشتر از گذشته است.

وی تاکید کرد: باید مراقب باشیم که در خصوص زنان شاغل دچار افراط و تفریط نشویم

و اگر در روابط بین زن و مرد و در روابط کاری دقت لازم وجود نداشته باشد خانواده دچار آسیب می شود.

مدیر سیاسی و فرهنگی مرکز امور زنان و خانواده در نهاد ریاست جمهوری همچنین گفت: دیروز در دیدار با وزیر دادگستری پیشنهاد بیمه شدن مهریه زنان به وی ارایه شد.

وی افزود: مرکز امور زنان در حال آماده کردن لایحه بیمه مهریه زنان و برطرف کردن نواقص آن است.

او تاکید کرد: پیشنهاد بیمه شدن مهریه زنان در آغاز کار است لذا باید برای اجرا روی آن کار شود.

مدیر سیاسی و فرهنگی مرکز امور زنان و خانواده در نهاد ریاست جمهوری گفت: به منظور اجرایی کردن پیشنهاد بیمه مهریه زنان قرار شد لایحه ای تنظیم و راهکارهای آن دیده شود.

وی افزود: راهکارهای تامین اعتبار بیمه تمامی زنان در دست بررسی است.

او همچنین به افزایش سن ازدواج و نیز آمار طلاق در پنج سال نخست تشکیل خانواده اشاره و بیان کرد: مرکز امور بانوان طرحهایی برای استحکام خانواده دارد.

لاجوردی با اشاره به مهریه های بالا افزود: این مساله موجب پایدار نماندن ازدواجها شده که اگر به آن توجه نشود موجب بروز مشکلاتی در جامعه می شود.ک/۲

۷۴۳۳/۸۱۵۴/۲۶۲۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۶۴۸۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.