جهش بهای نفت به بالای ۱۱۴ دلار/اختلاف قیمت نفت اروپا و آمریکا به ۲۲ دلار رسید

چکیده: بهای نفت در بازارهای جهانی امروز (چهارشنبه) افزایش قابل توجهی یافت.

بهای نفت امروز به دلیل نگرانی درباره تنش‌های خاور میانه و اختلال در عرضه افزایش قابل توجهی را تجربه کرد.

بر این اساس نفت برنت دریای شمال با جهش یک دلار و ۴۳ سنتی ۱۱۴ دلار و ۱۳ سنت در هر بشکه معامله شد و قیمت نفت سبک آمریکا با یک دلار و ۸۳ سنت افزایش به ۹۲ دلار و یک سنت در هر بشکه رسید.

نگرانی‌ها درباره اختلال در عرضه نفت از سوی خاورمیانه که در آن تنش بین ترکیه و سوریه افزایش یافته است، باعث جهش قیمتها شده است.

عبدالله‌گل رییس جمهور ترکیه گفته که بدترین سناریوها بین کشورش و سوریه در حال وقوع است. این سخنان رییس جمهور ترکیه باعث تشدید نگرانی‌ها درباره‌ گسترش ناآرامی‌های ۱۸ ماهه در سوریه به دیگر کشورهای منطقه شده است.

چانگ یانگ تحلیل‌گر ارشد بازار سرمایه در موسسه فیلیپ فیوچرز در سنگاپور گفت:‌ هم اکنون بازار نگران تداوم درگیری‌ها بین سوریه و ترکیه و تاثیر آن بر عرضه نفت است.

پس از درگیری‌های مرزی بین ترکیه و سوریه، تنش‌ها بین این دو کشور به بالاترین سطح خود رسیده و باعث شده که استانبول حضور نظامی خود را در مرز بین دو کشور افزایش دهد.

تحلیلگران می‌گویند: این مساله تولید نفت در شمال عراق و انتقال آن به غرب را تهدید می‌کند. نگرانی‌ها درباره‌ این وضعیت تا حدی است که مناقشه‌ غرب بر سر برنامه‌ هسته‌‌ای ایران را تحت‌الشعاع قرار داده است.

از سوی دیگر آینده ضعیف تقاضای نفت به دلیل رشد کند اقتصادی جهان مانع از افزایش شدید قیمت‌ها می‌شود.

این در حالی است که مناقشات خاورمیانه و تاخیر در بارگیری محموله‌های نفت دریای شمال باعث شده اختلاف قیمت بین نفت برنت و نفت آمریکا به بیش از ۲۲ دلار در هر بشکه برسد که بالاترین رقم از ۲۰ اکتبر سال گذشته تاکنون است.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.