جوانان اسپانیا قهرمان اروپا شدند

جام جم آنلاین: تیم فوتبال جوانان اسپانیا با برتری برابر یونان به عنوان قهرمانی مسابقات زیر ۱۹ سال ۲۰۱۲ اروپا در کشور استونی دست یافت.

دیدار نهایی بیست و هشتمین دوره مسابقات فوتبال قهرمانی زیر ۱۹ سال اروپا – ۲۰۱۲ استونی یکشنبه شب برگزار شد که اسپانیا با پیروزی یک بر صفر مقابل یونان، دومین قهرمانی متوالی‌اش در این رقابت‌ها را جشن گرفت.

در این مسابقه که در ورزشگاه «لیله ‌کولا» شهر «تالین» استونی برگزار شد، «خوزه رودریگوئز» در دقیقه ۸۰ گل برتری تیم فوتبال اسپانیا را به ثمر رساند. این مهاجم تیم رئال مادرید در نهایت با پنج گل عنوان آقای گل این رقابتها را بدست آورد.

ماتادورها از سال ۲۰۰۲ در هفت دیدار نهایی این جام حضور داشتند که در شش دوره به عنوان قهرمانی دست یافتند.

این تیم در دیدار نهایی دوره گذشته این رقابت ها با نتیجه ۳ بر ۲ جمهوری چک را شکست داده و به مقام نخست دست یافته بود.

با این پیروزی جوانان اسپانیا هفتمین قهرمانی خود در قاره سبز را جشن گرفتند و بالاتر از فرانسه با شش قهرمانی و آلمان، پرتغال و شوروی که دو قهرمانی کسب کرده بودند، ایستادند.

در مسابقات قهرمانی زیر ۱۹ سال اروپا که از سال ۱۹۸۱ آغاز شده است، کشورهای اوکراین، ایتالیا، لهستان، ایرلند، انگلستان، ترکیه، آلمان شرقی، مجارستان و اسکاتلند هم یکبار قهرمان شده‌اند.

اسپانیا در نخستین دیدارش در مرحله گروهی این مسابقات ۲ بر یک یونان را شکست داد و با تساوی ۳ بر ۳ برابر پرتغال و برتری ۲ بر صفر مقابل استونی میزبان رقابتها به دیدار نیمه نهایی صعود کرد.

ماتادورها برای رسیدن به فینال برابر فرانسه در وقت‌های قانونی به تساوی ۳ بر ۳ رضایت دادند اما در نهایت با برتری ۴ بر ۲ در ضربات پنالتی، به دیدار نهایی صعود کردند.

تیم فوتبال بزرگسالان اسپانیا هم روز ۱۲ تیرماه با پیروزی مقابل ایتالیا در فینال یورو ۲۰۱۲ به دومین قهرمانی متوالی‌اش در این مسابقات دست یافته بود.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.