جوانان باید خارج از قالب راهیان نور به مناطق عملیاتی جنگ‌های ۳۳ و ۲۲ روزه اعزام شوند

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: اعزام جوانان به مناطق عملیاتی جنگ‌های ۳۳ و ۲۲ روزه می‌تواند برای آنها به عنوان نمونه‌ای کوچک و امروزی از انقلاب اسلامی دارای آثار خوبی باشد، اما این کار باید خارج از قالب‌ اردوهای راهیان نور صورت گیرد.

سردار‌ احمد حق‌طلب در گفتگو با خبرنگار دفاعی – امنیتیممتازنیوز، با بیان این‌که در بین یادمان‌های مناطق عملیاتی کشور تنها استان خوزستان به جایگاه مطلوبی دست یافته و از امکانات لازم برخوردار است، اظهار داشت: علی‌رغم استقبال بسیار خوب اقشار مردم از یادمان‌های عملیاتی؛ استان‌های کرمانشاه، کردستان، ایلام و آذربایجان غربی هنوز از امکانات کافی برای انتقال کامل ارزش‌های دفاع مقدس به بازدیدکنندگان به ویژه نسل جوان برخوردار نیستند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خصوص بحث راه‌اندازی اردو‌های راهیان نور در شرق و جنوب کشور تاکید کرد: مبارزه رزمندگان اسلام و مدافعان انقلاب در جبهه‌های شرق و جنوب‌شرق کشور در برابر اشرار، نوعی دفاع مقدس است که باید با عنوانی جدید و خارج از قالب راهیان نور انجام شود.

سردار حق‌طلب آشنا کردن جوانان با آرمان‌های اسلامی در سوریه و لبنان را اقدامی ارزشمند دانست و یادآور شد:  اعزام جوانان به مناطق عملیاتی جنگ‌های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه می‌تواند برای آنها  به عنوان نمونه‌ای کوچک و امروزی از انقلاب اسلامی، آثار ارزشمندی به جای بگذارد اما این کار نیز باید خارج از قالب‌ اردوهای راهیان نور صورت گیرد، چرا که راهیان نور در اذهان مردم به عنوان “مناطق عملیاتی در جنگ تحمیلی”، تعریف شده است.

وی در پایان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر این‌که “دفاع مقدس، حقیقتا یک گنج تمام نشدنی است”، خاطرنشان کرد: ان‌شالله بتوانیم با بهره‌‌گیری از این گنج عظیم معنوی در راه اعتلای انقلاب اسلامی گام برداریم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.