جوانان و اقلیت‌های مذهبی در جشنواره حضور پررنگ دارند

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

دبیر بیست و نهمین جشنواره بین‌ المللی موسیقی فجر:

دبیر بیست و نهمین جشنواره بین‌ المللی موسیقی فجر از حضور پررنگ گروه‌های شهرستانی و اقلیت‌های مذهبی و پرنگ شدن موسیقی بانوان در جشنواره امسال خبرداد.

به گزارش ممتاز و به نقل از روابط عمومی بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر، حسن ریاحی دبیر جشنواره بیست و نهم، از حضور گروه‌های شهرستانی در این دوره و پیشرفت قابل توجه این گروه‌ها خبر داد.

ریاحی در این باره گفت: امسال شاهد حضور پر رنگ گروه‌های شهرستانی در بخش رقابتی جشنواره خواهیم بود. این گروه‌ها در شاخه‌های مختلف در قالب کوارتت‌های موسیقی کلاسیک و یا نوازندگی سازهای موسیقی محلی شرکت کرده‌اند.

دبیر جشنواره بیست و نهم با اشاره به این نکته که جشنواره امسال نسبت به سال قبل وسیع‌تر برگزار خواهد شد، افزود: سال قبل به سبب بودجه کمتر جشنواره بخش بانوان و کودک حذف شد اما امسال اصرار بسیاری داشتیم که به این بخش‌‌ها دوباره به جشنواره اضافه شوند و خوشبختانه استقبال بسیاری هم از این دو بخش شد.

وی افزود: در بخش بانوان گروه‌‌های بسیاری متقاضی شرکت در جشنواره بودند اما متاسفانه به سبب محدودیت در سالن نتوانستیم میزبان تمامی گروه‌های بانوان باشیم.

حسن ریاحی از حضور اقلیت‌های مذهبی و اجرای موسیقی این گروه​ها در جشنواره بیست و نهم نیز خبر داد.

او که حدود چهار سال است با شعار جوان‌گرایی سکان دار جشنواره موسیقی فجر شده است، در این باره گفت: هدف من این است که پس از به پایان رسیدن هر دوره از جشنواره این جوانان رها نشوند به ویژه جوانانی که در بخش استعدادهای درخشان شرکت می‌کنند. به همین منظور با بنیاد ملی نخبگان نیز جلساتی داشتیم که بر مبنای آن قرار شده، پایگاه اینترنتی بنیاد برای نخبگان موسیقی شرکت کننده در جشنواره باز شود تا آنها در این پایگاه اینترنتی ثبت نام کنند و اگر شرایط لازم را داشته باشند، بنیاد ملی نخبگان از آنها حمایت خواهد کرد.

دبیر جشنواره تاکید کرد: در فکر هستم که ارکستر سمفونیک جوانان را تشکیل بدهیم و بتوانیم این جوانان را حمایت کنیم البته بسیار تمایل دارم که نهادی چون ریاست جمهوری از این ارکستر حمایت کند. باید یک فکری به حال این جوانان شود و نباید آنها را رها کنیم. از این جهت تشکیل یک ارکستر سمفونیک ایده خوبی است.

ریاحی دربارهٔ تشکیل کانون برگزیدگان فجر نیز توضیح داد: اصرار داشتم که انجمن موسیقی ایران چنین کانونی را تشکیل دهد تا برگزیدگان هر دوره از جشنواره مورد حمایت قرار گیرند و امسال هم قرار است اعضای این کانون در بخش «نسل دیگر» جشنواره بیست و نهم اجرا داشته باشند.

بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر از ۲۴ بهمن تا یکم اسفند به دبیری حسن ریاحی برگزار می‌شود.

علاقمندان می توانند خبرها این دوره از جشنواره موسیقی را در پایگاه اینترنتی جشنواره موسیقی فجر به آدرس www.fajrmusicfestival.com ملاحظه کنند.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.