جوانان کفن پوش ورامینی درخت انقلاب را با خون خود آبیاری کردند

۱۵خردادماه،

در ۱۵ خرداد سال ۴۲ ، یکی از اهالی شهر پیشوا بالای منبر رفت گفت: مردم در نیمه شب قبل مرجع تقلید شما آیت الله خمینی (ره) را دستگیر کردند، جوانان کفن پوش ورامینی هم به سمت منطقه باقر آباد حرکت کردند.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران، درپی خبر دستگیری امام خمینی (ره) از سوی رژیم پهلوی ، صحن مطهر امامزاده جعفر (ع) برای چند لحظه در سکوت تصمیم گیری فرو رفت که در این هنگام مردی از بلندگو اعلام کرد: مردم وصیت کنید، غسل شهادت کنید و آماده حرکت شوید.

در همین زمان مردی به نام سید مرتضی طباطبایی رفیعی که از شهر قم آمده بود در روستای محمد آباد خبر دستگیری آیت الله خمینی را به روستاییان رساند.
بلافاصله اهالی روستای محمد آباد بدون اطلاع از حرکت مردم شهر پیشوا به سمت ورامین راه افتادند تا از آنجا به سمت تهران حرکت کنند.
این دو حرکت به موازات هم شکل گرفت، مردم شهر پیشوا از جاده اصلی و مردم محمد آباد از بیراهه به سمت تهران به راه افتادند و هیچ کدام از حرکت یکدیگر اطلاعی نداشتند.
این دو حرکت به موازات هم شکل گرفت، مردم شهر پیشوا از جاده اصلی و مردم محمد آباد از بیراهه به سمت تهران به راه افتادند و هیچ کدام از حرکت یکدیگر اطلاعی نداشتند.
طبق گفته شاهدان عینی تعداد جمعیت آن روز ۱۵ تا ۱۶ هزار نفر تخمین زده شد.
این دو گروه در نزدیکی منطقه باقر آباد و پل این منطقه به هم ملحق شدند، در این هنگام سرهنگ بهزادی دستور تیر اندازی صادر کرد و قیام مردم ورامین را خون جوانان این خطر رنگین کرد.
در این قیام ۷ نفر از بهترین جوانان ورامین تنها به جرم حمایت از مرجعیت به خاک و خون کشیده شدند ولی با خون خود درخت انقلاب را آبیاری کردند./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.