جوانترین مدعی کسب مدال

جام جم آنلاین: رقابت‌های دسته ۹۴ کیلوگرم وزنه برداری المپیک لندن، ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه امشب برگزار می‌شود تا یکی دیگر از شانس‌های مدال کاروان ورزشی کشورمان، برای کسب افتخاری بزرگ روی تخته برود.

سعید محمدپور با ۱۹ سال سن جوان‌ترین مدعی کسب مدال در دسته ۹۴ کیلوگرم است.

در کارنامه این وزنه‌بردار اردبیلی دو عنوان قهرمانی جوانان جهان در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ نیز دیده می‌شود، اما درخشش خیره‌کننده او را در پاریس شاهد بودیم؛ جایی که با ۱۸ سال سن، وزنه‌های با ارزش ۱۸۱ کیلوگرم در یکضرب و ۲۲۱ کیلوگرم در دوضرب را بالای سر برد و با حدنصاب مجموع ۴۰۲ کیلوگرم، بعد از ایلین ایلیا از قزاقستان و آرتم ایوانف از اکراین، مدال برنز بزرگسالان جهان را به گردن آویخت.

مدعی شماره یک کسب مدال طلا در دسته ۹۴ کیلوگرم رقابت‌های وزنه‌برداری المپیک ۲۰۱۲ لندن کسی نیست جز ایلین ایلیا.

مدال طلای المپیک ۲۰۰۸ پکن، سه مدال طلای بزرگسالان جهان در سال‌های ۲۰۰۵، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۱ و دو مدال طلای بازی‌های آسیایی دوحه ۲۰۰۶ و گوانگجو ۲۰۱۰، همه عناوین مهم این وزنه‌بردار ۲۴ ساله قزاقستانی است.

ایلیا بهترین وزنه‌هایش را در مسابقات جهانی پاریس ۲۰۱۱ بالای سر برد و با حدنصاب مجموع ۴۰۷ کیلوگرم (۱۸۱ یکضرب و ۲۲۶ دوضرب) برای سومین بار در هفت سال گذشته قهرمان جهان شد.

بعد از ایلیا، عنوان‌دارترین وزنه‌بردار دسته ۹۴ کیلوگرم آرتم ایوانف از اکراین است. این وزنه‌بردار بیست‌وپنج ساله از سال ۲۰۰۷ تاکنون چهار بار در مسابقات قهرمانی جهان، دو بار در مسابقات قهرمانی اروپا و یک بار در مسابقات المپیک شرکت کرده و جالب آن‌که در هیچ‌کدام از این تورنمنت‌ها قهرمان نشده است.

با این حال دو مدال نقره جهان و یک مدال نقره اروپا در کارنامه او دیده می‌شود. با این حال امشب سعید محمدپور امیدوار است با شکستن رکوردهای مربی‌اش کوروش باقری (۱۸۷ یکضرب، ۲۲۲ دوضرب و ۴۰۷ مجموع) بتواند یکی از مدال‌های خوشرنگ المپیک‌را به دست آورد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.