جوان تکواندوکای ایران درخشید/ مدال نقره در اولین حضور جهانی

فروردین ۱۴۰۳

ورزش > دیگر ورزشها – ایسنا نوشت:

نماینده وزن دوم تکواندوی ایران (۵۸- کیلوگرم) با پنج پیروزی و یک شکست به مقام دوم و مدال نقره بیست و یکمین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی بزرگسالان جهان در شهر پوئبلای مکزیک دست یافت.

مستعان درمبارزه فینال به مصاف “چا تائه مون” از کره جنوبی رفت و با نتیجه نزدیک ۹ بر ۸ شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

تکواندوکار ۲۲ ساله کره ای در رقابتهای جهانی دانشجویان در سال ۲۰۱۲ نیز قهرمان شده بود.

در این وزن تکواندوکاران مکزیک و برزیل به صورت مشترک بر سکوی سوم ایستادند و نشان برنز گرفتند.

مستعان برای کسب این مدال نقره ، در دور اول یک بر صفرتکواندوکار آذربایجان را شکست داد، در دور دوم ۱۱ بر ۳ حریفی از هندوراس را شکست داد، سپس ۷بر ۶ “ژائو شیای” از چین را مغلوب کرد.

در مرحله یک چهارم نهایی “هاینر اویدو” از کاستاریکا را ۱۲ بر ۹ از پیش رو برداشت. در مرحله نیمه نهایی هم حریف برزیلی اش را در راند طلایی شکست داد و فینالیست شد.

نکته حائز اهمیت در مورد مبارزات وزن دوم مسابقات جهانی اینکه “رویی پدرو برانگانکا” نایب قهرمان دوره قبل مسابقات جهانی از پرتغال” و اسکار لوییس موندز، دارنده نشان برنز المپیک ۲۰۱۲ از کلمبیا نفرات سرشناسی بودند که در گروه مستعان قرار داشتند اما با شکست مقابل حریفان چینی و برزیلی از گردونه رقابتها حذف شدند.

مستعان در حالی در این وزن مدال نقره را کسب کرد که تکواندوی ایران آخرین بار در سال ۲۰۰۵ توسط بهزاد خداداد در این وزن در مسابقات قهرمانی جهان مدال نقره را کسب کرده بود. در واقع تکواندوی ایران بعد از ۸ سال در این وزن مدال گرفت.

۴۱۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.