جوان ولی آموزش دیده و با تجربه

۰۵م اسفند ،

اختصاصی هنرآنلاین؛

تمام نقش های محوری و غیر محوری نمایش ˝ارخش˝ آگاهانه بر عهده جوانان گذاشته شده است، ولی همه غیر حرفه‌ای و کم تجربه در عرصه بازیگری نیستند.

سرویس تئاتر هنرآنلاین//مسعود دلخواه

مسعود دلخواه کارگردان نمایش “ارخش” در یادداشتی که در اختیار هنرآنلاین قرار داده آورده است:

تمام نقش های محوری و غیر محوری نمایش “ارخش” آگاهانه بر عهده جوانان گذاشته شده است، و اگر چه بیست بازیگر زن و مرد در این نمایش همه جوان می باشند، ولی همه غیر حرفه ای و کم تجربه در عرصه بازیگری نیستند.

اغلب گفته میشود که دلخواه با هنرجویانش این پروژه را به روی صحنه برده است. این تصور دقیق و کامل نیست چرا که نیمی از بازیگران جوان این نمایش دارای سابقه کار حرفه ای می باشند و نیم دیگر نیز دارای مدرک دانشگاهی و یا آموزشگاهی در بازیگری‌اند.

برخی از این بازیگران جوان ۱۰ سال یا بیشتر در تئاتر و تلویزیون سابقه ی کار حرفه ای دارند (بیژن زرین، نوید گودرزی و مجتبی مظفری) و بعضی از آنها بین ۳ تا ۵ سال به عنوان بازیگر با گروه‌های حرفه ای کار کرده‌اند (ارشیا زرین, سارا علیا، افسون دلخواه، علی سخنگو، عیسی نوری، صادق حیدری و مریم قربانیان) و البته نیمی از آین جوان ها هم، اگرچه تجربه ی کار فیلم، تئاتر عروسکی و یا نمایش خیابانی دارند، اما برای اولین بار بر صحنه تئاتر ظاهر شده‌اند.

بنابراین، اینکه گفته شود همه بازیگران “ارخش” هنرجو می باشند، صحیح نیست. علاوه بر این، نیاز به یادآوری نیست که گروه کارگردانی، طراحی و موسیقی ارخش کاملا” حرفه ای و شناخته شده‌اند.

خوب، تئاتر دوستان عزیز، حالا دیگر چه سببی دارید که دعوت این جوان ها را برای دیدن خلاقیت های هنریشان هی به تعویق بیاندازید؟!

انتهای پیام/۵۴/۵۳
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.