جوایز جشنواره‌ها پول کفش ما هم نمی‌شود

«سعید رحیمی» بازیگر تئاتر خیابانی به نبود مبنای دستمزد در تئاتر خیابانی اشاره کرد و گفت: جوایز جشنواره تئاتر خیابانی نیز آنقدر ناچیز است که پول کفش بچه‌های تئاتر خیابانی هم نمی‌شود.

«سعید رحیمی» بازیگر و کارگردان تئاتر خیابانی در خصوص مسایل مالی و وضعیت بودجه تئاتر خیابانی، اظهار داشت: بودجه تئاتر خیابانی بسیار کم است؛ حتی در جشنواره‌هایی که برگزار می‌شود نیز مبالغی به عنوان جایزه پرداخت می‌شود که بسیار ناچیز است، به طوری که پول کفش بچه‌های تئاتر خیابانی هم نمی‌شود.

وی ادامه داد: در جشنواره‌ها فقط به کمیت توجه می‌شود و به عقیده من با تجمیع بودجه جشنواره‌هایی که حتی شرایط میزبانی ندارند، می‌توان جشنواره‌ای همچون مریوان را در سطح بالاتری برگزار کرد.

بازیگر نمایش «خبرنگار» با بیان اینکه ما در تئاتر خیابانی مبنای دستمزد خیابانی نداریم، گفت: ۱۵ اجرا در تئاتر شهر رفتیم اما تنها مبلغ غیرقابل تصور را دریافت کردیم. ما اگر دم از فرهنگ‌سازی می‌زنیم و قصد فرهنگ‌سازی در کشور را داریم، تنها این اتفاق از طریق هنر صورت می‌گیرد؛ تبلیغات فرهنگ‌سازی نمی‌کند.

بهترین بازیگر مرد ششمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان خاطرنشان کرد: ما از بهمن سال گذشته هیچ پولی ار بابت اجرای نمایش‌های خیابانی که اجرا عموم رفتیم، دریافت نکردیم.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.