جودوکاران ایران ۳ طلا گرفتند

: در آخرین روز از رقابت‌های انفرادی بیستمین دوره از مسابقات قهرمانی آسیا تیم ملی مردان ایران با کسب سه مدال طلا، نقره و برنز و یک سهمیه المپیک به کار خود پایان داد.

خبرگزاری فارس: جودوی ایران 3 مدال طلا، نقره و برنز کسب کرد/قطعی شدن حضور رودکی در لندن

به گزارش خبرگزای فارس، در دومین و آخرین روز از رقابت‌های انفرادی بیستمین دوره مسابقه‌ جودوی بزرگسالان آسیا که به میزبانی ازبکستان برگزار شد، مردان جودوی ایران با کسب ۳ مدال طلا، یک نقره و یک برنز به کار خود در این مسابقات پایان داد.

محمد رضا رودکی جودوکار وزن ۱۰۰+ کیلوگرم تیم ملی در فینال این مسابقات به مصاف “تاکشی اوجیتانی” از ژاپن رفت و با شکست وی تک مدال طلای کاروان ایران را از آن خود کرد. رودکی پیش از این با رسیدن به دیدار فینال، سهمیه حضور در بازی‌های المپیک لندن را قطعی کرده بود. وی در دور اول “سعیداف” جودوکار تیم ملی ترکمنستان را ضربه فنی کرد و به دور دوم  صعود کرد. وی در دور دوم به مصاف “وانگ ” جودوکار تیم ملی چین رفت  و با شکست وی به جمع چهار نفر پایانی راه یافت. در این مرحله هم “شاینکیف” از قزاقستان را با ۲ امتیاز “یوکو” از پیش رو برداشت و راهی فینال شد.

رودکی با این مدال، حضور خود در المپیک لندن را قطعی کرد.

در وزن ۱۰۰- کیلوگرم جواد محجوب در دیدار فینال مقابل “رمزالدین سعیداف” از ازبکستان شکست خورد و به مدال نقره دست یافت. محجوب در دور اول استراحت کرد و در دور دوم با یک امتیاز “یوکو جین لینگ” از چین را شکست داد و به جمع چهار نفر صعود کرد. در این مرحله “ویکتور دمیاننکو” از قزاقستان را ضربه فنی کرد و راهی فینال شد.

در وزن ۸۱- کیلوگرم امیر قاسمی نژاد با شکست حریفان خود مدال نقره بیستمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا را از آن خود کرد. وی برای رسیدن به این مدال برنز در دور اول در زمان کمتر از ۴ دقیقه نماینده اندونزی را شکست داد و در دور دوم  جودوکار قزاق را از پیش رو برداشت. قاسمی‌نژاد ‌در دور سوم مقابل “ناگاشیما” از ژاپن قرار گرفت و در مقابل حریفی چشم بادامی خود ضربه فنی شد و به گروه بازنده‌ها رفت. در این دور “فرهود رحیم‌اف” از تاجیکستان را ضربه فنی کرد و مدال برنز را کسب کرد.

در وزن ۹۰- کیلوگرم محمد جمالی مقام پنجم را کسب کرد. وی در دور اول در کمتر از یک دقیقه نماینده مغول را “ایپون” کرد. در دور دوم نماینده چین را با یک امتیاز یوکو از پیش رو برداشت و به جمع چهار نفر راه یافت. در این مرحله ابتدا با یک امتیاز “وازاری” مقابل “پرویز سوبیروف” از تاجیکستان شکست خورد و به گروه بازنده‌ها رفت و در این گروه هم در یک دقیقه و ۳۶ ثانیه مقابل “یوشیدا” از ژاپن ضربه فنی شد و به مقام پنجمی دست یافت.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.