“جورج جرداق” به دلیل نیاز مالی، کتاب‌های خطی خود را به فروش گذاشت

۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

“جورج جرداق” نویسده مشهور مسیحی که روزگار سختی را در تنهایی سپری می نماید، با اشاره به آمادگی برای فروش ۱۰۰۰ کتاب خطی کتابخانه شخصی خود به سبب نیاز مالی گفت: از ناشران ایرانی می‌خواهم که حق‌ التألیف کتاب‌هایم را به من پرداخت و نسخه‌ای از چاپ‌های تازه را برای من ارسال نمایند.

به گزارش تفسیری گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛ جورج جرداق نویسنده مسیحی کتاب معروف “امام علی(ع) صدای عدالت انسانی” که دهه نود زندگی خود را به تنهایی در آپارتمان قدیمی خود سپری می نماید، در دیدار ˈحسن صحتˈ وابسته فرهنگی سفارت ایران در بیروت با وی با اشاره به چگونگی ورود این کتاب به ایران گفت: دقیقاٌ به خاطر می‌آورم که سبب مخالفت شاه ایران با این کتاب دو موضوع بود که اولین آن فصلی در کتاب با عنوان ˈپادشاهان ستمگرˈ بوده که شاه تصور می‌کرد که هدف مقابله و مخالفت با نظام وی است.

وی افزود: نکته دوم اینکه چون در این کتاب عدالت امیر المومنین (ع) و توجه آن حضرت به محرومین و مستضعفین برجسته بود، سرویس امنیتی ایران تصور نموده که هدف این کتاب تبلیغ اندیشه‌های سوسیالیستی و کمونیستی در آن وقت است.

این نویسنده مسیحی افزود: مسیحی یا مسلمان بودن تفاوتی نمی کند؛ مهم این‌ است که بتوانیم انسان پاکی بوده و به آموزه های پیامبران آسمانی عمل کنیم.

جرداق با اشاره به به اینکه از نظر من، مقام علی (ع) از مقام بسیاری از انبیا بالاتر است، گفت: همهی رفتار علی (ع)، سرشار از انسانیت و عدالت و گذشت بوده و زندگانی ایشان من را تحت تاثیر قرار داده است.

بنابر اعلام ایرنا، وی در ادامه به خاطره‌ای از دوران کودکی خود و نحوه آشنایی‌اش با امیرالمومنین(ع) اشاره نمود و افزود: من متولد جنوب لبنان بوده و در دوران ابتدایی از درس و مدرسه فراری بودم؛ روزی برادر بزرگترم کتاب نهج البلاغه را به من داد و به عنوان تنبیه از من خواست که آن را بخوانم و چند بار از روی همه آن رونویسی کنم.

جرداق با بیان اینکه در آن سنین، نکات چندانی از نهج البلاغه نمی فهمیدم، افزود: در دوران نوجوانی و جوانی مجددا این کتاب را خواندم و در این وقت بود که عباراتی از حضرت علی (ع) توجه من را به خود جلب نمود لذا تصمیم گرفتم تا در خصوص حضرت علی (ع) تحقیق کنم.

وی در پاسخ به سوالی که آیا همچنان خود را مسیحی می داند، اظهار داشت: اسم‌ها برای من مهم نمی باشد؛ من عاشق مرام و انسانیت علی (ع) بوده و هستم و باید بگویم که من خود را از شیعیان علوی می‌دانم.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.