جولایی در غرفه ایسنا خبر داد: آزادسازی پنج هزار زندانی در شش ماهه اول سال جاری

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱،

khoshkho-28-1.jpg

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت که این ستاد در شش ماهه اول سال توانسته است زمینه آزادی پنج هزار زندانی جرایم غیر عمد را با بدهی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان فراهم کند.

سید اسدالله جولایی با حضور در غرفه ایسنا در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها با تبریک عید غدیر خم iبه خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: جشن‌های گلریزان از سال ۶۹ برگزار شده و همچنان ادامه دارد. در سال جاری ۲۰۵ جشن گلریزان از سوی ستاد دیه‌های استان تهران برگزار شد که تا کنون حدود ۱۷۰ گزارش تفسیری از این مراسم‌ iبه دست ما رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین اوایل هفته در شهرستان لواسان جشن گلریزان برگزار نمودیم که خیرین حضور پررنگی در این مراسم داشتند و در سایه این برکات در شش ماهه اول سال حدود پنج هزار زندانی جرایم غیر عمده را آزاد نمودیم که بدهی این اشخاص حدود ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل ستاد دیه افزود:‌ مهم‌ترین هدف ما در ستاد دیه، فرهنگ‌سازی و آموزش است و خوشبختانه با فرهنگ‌سازی‌های انجام شده بیش از ۵۰ درصد از بدهکاری‌ها با گذشت خاتمه یافته است و تقریبا از مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان ۲۶۰ میلیارد تومان شکات، بدهکاران و اولیای دم گذشت نموده‌اند.

جولایی خاطرنشان نمود: باید در خصوص موضوع مهریه نیز آموزش‌های لازم iبه جوانان داده شود. iبه عنوان مثال وقتی کسی کارگر است و iبه صورت روزمزد حقوق دریافت می‌کند، نباید مهریه سنگینی را قبول کند که اگر تا آخر عمر هم کار کند نتواند آن را iبه صورت کامل پرداخت کند. بنابراین جوانان جامعه ما در این زمینه نیازمند آموزش می باشند و خانواده‌ها باید این آموزش‌ها را iبه فرزندان خود بدهند و با این تفکر که مهریه را چه کسی داده و چه کسی گرفته، iبه موضوع نگاه نکنند.

وی در پایان در خصوص برنامه ستاد دیه در عید غدیر گفت: امیدواریم بتوانیم در این روز بزرگ، تعداد بیشتری از زندانیان جرایم غیر عمد را آزاد کنیم تا بتوانند در کنار خانواده‌هایشان باشند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.