جوکار : بیانیه شورای همکاری خلیج‌فارس فرار رو به جلو است

۸ م دیماه ،

elaph-14.jpeg

رییس کمیته بسیج کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ادعای دخالت ایران در امور داخلی کشورهای حوزه خلیج‌فارس را تنها فراری رو به جلو خواند و گفت: اگر کشورهای حوزه خلیج فارس مدرک و مستنداتی در مورد دخالت ایران در امور داخلی کشورهای خود دارند ارائه کنند نه اینکه تنها به عوام‌فریبی بپردازند.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در واکنش به بخشی از بیانیه پایانی سی و سومین نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در منامه در مورد ادعای دخالت ایران در امور داخلی کشورهای حوزه خلیج‌فارس، گفت: این بیانیه فراری رو به جلو است. این کشورها با تهمت و افترا به کشورهای دیگر به دنبال تداوم سلطه خود در کشورهایشان می باشند این در حالی است که این اظهارات عوام‌فریبی بیش نیست و ارزش دیگری ندارد.

وی در ادامه یادآور شد: این ادعاها همچون ادعای رژیم بعثی صدام در سال‌های اول انقلاب است که در آن زمان مطرح می‌شد که ایران به دنبال صدور انقلاب کشور عراق می‌باشد و با این عوام‌فریبی جنگ علیه ما را آغاز کردند. البته این سناریو دخالت ایران در امور داخلی کشورها به دنبال سناریوی ایران‌هراسی است که در ابتدا آمریکا مطرح کرد و بعد از آن دولت‌های دست‌نشانده در منطقه آن را دنبال کردند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تاکید کرد: این دولت‌ها بدانند که چه بخواهند و چه نخواهند ملت‌هایشان به الگوبرداری از جمهوری اسلامی می‌پردازند چون آنها به دنبال استقلال و آزادی می باشند و نمی‌خواهند زیر پرچم سلطه آمریکا باشند.

وی خطاب به سران کشورهای حوزه خلیج‌فارس گفت: بدانید که روزی بیداری اسلامی به سراغ شما هم خواهد آمد بهتر است به خود بیایید و به عاقبت و آینده خود بیندیشید.

به گفته جوکار، کشورهای حوزه خلیج‌فارس از ترس رخ دادن بیداری اسلامی در کشورهای خود اینگونه نشست‌ها و بیانیه‌ها را صادر می‌کنند ولی نمی‌دانند که بیداری اسلامی هیچ ربطی به ایران ندارد.

وی تاکید کرد که مردم این کشورها به دنبال آزادی و رسیدن به حق خود می باشند و برای رسیدن به این چنین خواسته‌هایی تلاش می‌کنند. این مردمان حاضر نیستند که زیر فشار حکومت‌های ظالم زندگی کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.