جوکار: مجلس و دولت پیگیر حل مشکلات جامعه کارگری هستند

رئیس مجمع نمایندگان یزد مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مشخص است که کارگران نسبت به تورم بالای موجود در جامعه حقوق اندکی دریافت می کنند و ما در مجلس پیگیر حل مشکلات معیشتی این قشر هستیم.

جوکار: مجلس و دولت پیگیر حل مشکلات جامعه کارگری هستند

به گزارش ممتاز نیوز، محمدصالح جوکار در آیین گردهمایی کارگران یزدی به مناسبت سالروز تصویب قانون کار، بیان کرد: امسال سال تولید ملی است و مجلس یازدهم در این راستا تمام تلاش خود را به کار گرفته تا رضایتمندی حاصل شود که نمونه آن اعتبار برای همسان سازی بازنشستگان بود که بخشی از آن تحقق یافته است. مجلس حامی مردم است و مصداق عملی آن تصویب طرح تامین مسکن است و این اطمینان را می دهم که در مجلس مطالبه‌گر حق مردم هستیم و دوستی با هر دولتی که بخواهد حق مردم را نادیده بگیرد، نداریم.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی در ادامه اظهار کرد: از همه مشکلات جامعه کارگری و معیشتی آنان به خوبی مطلع هستم. می دانم که کارگران نسبت به تورم ۴۸ درصدی، حقوق اندکی دارند و همسان سازی نشده است و پیگیر این موضوع در مجلس هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه طرح تبصره الحاقی به ماده ۴۱ قانون کار، تصریح کرد: فردی طرحی را در این زمینه بارگذاری کرده و تعدادی از نمایندگان امضا کرده اند اما این امضا به منزله تصویب و اجرای آن طرح نیست و تا تصویب شدن راه طولانی و فرآیند پیچیده ای دارد. هر طرحی نیاز به بررسی های کارشناسی در کمیسیون ها دارد تا به صحن بیاید.

جوکار در پایان بیان کرد: قطعا این طرح رای نمی آورد و نتیجه نخواهد داشت زیرا در بررسی ها و نظراتی که داده شده مشخص شد این طرح بر خلاف قوانین است و با قانون اساسی کشور هم هیچ همخوانی ندارد. مجلس و دولت برای حل مشکلات قشر زحمت کش جامعه در حال تلاش هستند و از تشکل های کارگری و نمایندگان تشکل ها می خواهم مشکلات و مباحثی را که دارند در اختیار ما قرار دهند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.