جوکوویچ تنیسور معروف اعتراف کرد

نواک جوکوویچ به انجام «اشتباهاتی» پیش از سفر به استرالیا اعتراف کرد .

جوکوویچ تنیسور معروف اعتراف کرد

به گزارش ممتاز نیوز، نواک جوکوویچ اعتراف کرد که پس از اطلاع از نتیجه مثبت آزمایش کرونا در ماه دسامبر و زمان پر کردن فرم ورود به استرالیا اشتباهاتی مرتکب شده است.

تنیسور صرب در حالی به برخی رفتارها و رویکرد اشتباه خود اعتراف می‌کند که وضعیت دریافت مجوز وی برای ماندن در استرالیا و شرکت در نخستین تورنمنت گرند اسلم فصل به طور قطعی مشخص نشده است.

مرد شماره یک تنیس جهان که علیه بیماری کووید۱۹ واکسینه نشده با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی اینستاگرام به علاقمندان خود اطلاع داد که تیم وکلا و مربیان وی اطلاعات کامل‌تری را در اختیار مقامات استرالیایی قرار داده است.

وی که در حال آماده سازی خود برای شروع مسابقات گرند اسلم در روز دوشنبه است همچنین در پیام خود یادآور شد: «ما شرایط سخت ناشی از همه‌گیری یک بیماری جهانی را پشت سر می‌گذاریم و در این میان گاهی اشتباهاتی نیز روی می دهد.»

نواک جوکوویچ همچنین با اشاره به تاریخ شانزدهم دسامبر، زمان اعلام شده از سوی وکلایش در خصوص نتیجه مثبت آزمایش کرونای وی، توضیح می‌دهد که پس از دریافت نتیجه یک آزمایش آنتی‌ژن در همان روز تصمیم به انجام تست پی‌سی‌آر گرفت زیر یک روز قبل به همراه چند نفر در یک مسابقه بسکتبال شرکت داشته که تست مثبت چند نفر از شرکت کنندگان در آن مثبت بوده است.

مرد شماره یک تنیس جهان همچنین روز شانزدهم دسامبر در صربستان در مراسم رونمایی از تمبری که تمثال وی روی آن نقش بسته شرکت کرده بود، رویدادی که وی در پیام اینستاگرامی وی به آن اشاره نمی‌کند.

جوکوویچ روز هفدهم دسامبر نیز در بلگراد در جریان دیدار با تنیسورهایی جوان در انظار عمومی ظاهر و دیده شده است.

عکس‌های منتشر شده از این رویداد توسط فدراسیون تنیس صربستان، وی را در کنار مسئولان فدراسیون و حدود بیست تنیس باز نوجوان نشان می‌دهد، در حالیکه هیج یک از حاضران در این مراسم ماسک به صورت نداشتند.

جوکو تاکید کرده که پیش از شرکت در این جلسه دومین تست آنتی‌ژنیک را که نتیجه آن منفی اعلام شد، انجام داده بود.

نواک جوکوویچ با ادعای این‌ که قربانی «اطلاع رسانی نادرست» شده که زمینه «ناراحتی خانواده‌اش» را نیز فراهم کرده، تاکید می‌کند که روز هفدهم دسامبر هنوز نتیجه مثبت آزمایش پی سی آر خود را دریافت نکرده بود.

او می‌گوید: «هیچ علامتی نداشتم، حالم خوب بود و تا پایان این رویداد اطلاعی مبنی بر مثبت بودن آزمایش پی سی آر دریافت نکرده بودم.»

تنیس باز ۳۴ ساله صرب در عوض به اشتباه خود در موافقت با انجام مصاحبه با خبرنگاران نشریه اکیپ فرانسه اعتراف می‌کند و از آن به عنوان «خطای تشخیص» یاد می‌کند.

وی در توضیح این ماجرا می‌گوید: «احساس کردم باید مصاحبه را انجام دهم زیرا نمی‌خواستم خبرنگار را معطل بگذارم، اما مراقب بودم که فاصله اجتماعی را رعایت کنم و ماسک را به جز زمان عکاسی از چهره‌ام برندارم.»

تنیسور برتر جهان که پس از ماجرای لغو ویزای وی در استرالیا القابی چون «نو واکس» یا «جوکر» نیز به وی نسبت داده شده در ادامه می‌گوید که پس از انجام این مصاحبه به اشتباه خود پی برده و به این نتیجه رسیده که بهتر بود آنرا به تعویق بیاندازد.»

او همچنین به انجام اشتباهاتی در پر کردن فرم ورود به استرالیا اعتراف کرده و آنرا خطای انسانی خوانده است.

این سند که به طور گسترده توسط رسانه‌های استرالیا منتشر شد، نشان می‌دهد که او با علامت زدن یک کادر انجام ندادن هیچ سفری چهار روز پیش از ورود به استرالیا را تایید کرده بود.

در حالی که مشخص شده جوکوویچ طی این دو هفته در صربستان و سپس اسپانیا بوده، وی این اشتباه را به مدیر برنامه‌اش نسبت داده که به ادعای او در پر کردن فرم دچار خطا و اشتباه شده است.

گفتنی است که مقامات دولت فدرال استرالیا پس از پذیرش اعتراض نواک جوکوویچ در دستگاه قضایی این کشور و رای دادگاه ملبورن در مخالفت با لغو ویزای تنیسور صرب همچنان بر قوانین کشوری مبنی بر اخراج اتباع خارجی واکسینه نشده یا فاقد مدارک لازم بهداشتی تاکید دارند.

نواک جوکوویچ پس از رای دادگاه اجازه خروج از هتل پارک ملبورن، مکانی که پناه جویان غیرقانونی نیز در آن نگهداری می‌شوند دریافت کرد و توانست تمرین‌های خود را برای شرکت در مسابقات تنیس گرند اسلم ملبورن آغاز کند.

وکلای جوکوویچ مدارکی به دادگاه دال بر ابتلای وی به بیماری کووید۱۹ در کم‌تر از یک ماه پیش و معافیت از دریافت واکسن ارائه داده بودند که در رای صادره مبنی بر مخالفت با ابطال ویزای وی تاثیر مثبتی داشت.

دولت فدرال استرالیا اما معتقد است معافیت از دریافت واکسن برای افرادی که کم‌تر از یک ماه به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده باشند تنها برای شهروندان این کشور مجوز قانونی محسوب می‌شود و افراد غیر استرالیایی نمی‌توانند برای ورود به کشور از این معافیت بهر‌ه‌مند شوند.

نواک جوکوویچ تا کنون بیست بار در رقابت‌های گرند اسلم تنیس به مقام قهرمانی دست یافته و در صورت دریافت اجازه حضور در مسابقات اوپن استرالیا و کسب عنوان قهرمانی در این تورنمنت با ثبت بیست و یکمین عنوان گرند اسلم به بزرگترین بازیکن تاریخ تنیس جهان از این حیث تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.