جو بایدن: به خاطر ایران، اوباما مستحق پیروزی مجدد در انتخابات است

چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت – ۱۲:۵۲:۳۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- جو بایدن: «ما از نظر دیپلماسی منزوی بودیم و بعد از گذشت زمان و با تلاش های باراک اوباما، توانستیم حمایت جهان را برای ایستادگی محکم در برابر ایران به دست آوریم.
به گزارش آریا،اکنون بسیاری از کشورها به تحریم علیه ایران پیوسته اند[!]. رئیس جمهور آمریکا به خاطر این عملکرد موفق، مستحق پیروزی مجدد در انتخابات است.»
سایت فاکس نیوز، روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت(May 9) نوشت: «جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا، در مورد مذاکرات هسته ای با ایران گفت که فقط بعد از آمدن اوباما به کاخ سفید، اقدامات درست و خوبی در این زمینه صورت گرفت. بایدن گفت: “ما به جهان نشان دادیم مشکل ایران است نه آمریکا.”»
بنابر این گزارش، جو بایدن گفت: «وقتی ما به کاخ سفید آمدیم، فشاری بر ایران وجود نداشت؛ مشکل اصلی ما این بود. بوش مشکل مذاکرات با ایران بود. ما از نظر دیپلماسی منزوی بودیم و بعد از گذشت زمان و با تلاش های باراک اوباما، توانستیم حمایت جهان را برای ایستادگی محکم در برابر ایران به دست آوریم[!]. اکنون بسیاری از کشورها به تحریم علیه ایران پیوسته اند[!]. رئیس جمهور آمریکا به خاطر این عملکرد موفق، مستحق پیروزی مجدد در انتخابات است.»
در حالی بایدن مدعی است جهان در برابر ایران ایستاده است که هنوز بسیاری از کشورها از جمله کشورهای جنبش عدم تعهد که بیش از دو سوم کشورهای عضو سازمان ملل را تشکیل می دهند، در مقابل سیاست های آمریکا علیه ایران ایستاده اند تا جایی که چندی پیش آمریکا مجبور ۱۱ کشور اروپایی، چین، کره جنوبی و ژاپن را به خاطر عدم موافقت با تحریم نفتی ایران، از اعمال این تحریم مستثنی کند!
منبع:جام نیوز

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۰۹۱۲۵۲۳۸۶۵۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.