جگوار F-Type S

اختصاصی پاریس :

Jaguar F-Type S

جگوار رسما از F-Type S در پاریس رونمایی کرد . این خودرو ، گربه ای با  موتور ۳ لیتری  V6 به قدرت ۳۸۰ اسب بخار است که به ازای هر لیتر ۱۲۷ اسب بخار تولید می کند . F-S شتاب صفر تا صد ۴٫۹ ثانیه ای را دارا و حداکثر سرعتش ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت می باشد که البته به صورت الکتریکی محدود شده است .  موتور V6 را جعبه دنده ۸ سرعته ی Quickshift transmission همراهی می کند و با  اهرمی که به شکل جوی استیک در کنسول میانی قرار دارد می توان دنده ها را به صورت دستی و ترتیبی تغییر داد .  در مدل های F-S دیفرانسیل مکانیکی و سیستم اگزوز جدید به کار گرفته شده است . بطوریکه دریچه سیستم اگزوز جدید از ۳۰۰۰ دور در دقیقه به بالا باز می شود . علاوه براین برنامه تنظیم اختیاری دینامیک خودرو  به  راننده این امکان را می دهد که تا تنظیمات دلخواه خود را اعمال کند . این کانورتیبل اسپرت بر بهبود عملکرد ، چابکی و فرمان برداری از راننده متمرکز شده است .

در نمای خارجی شاهد جلو پنجره خاص جاگوار، چراغ های بی زنون و چراغ های روشنایی روز LED در جلو و چراغ های LED عقب هستیم . علاوه براین موارد درقسمت عقب اسپویلری قرار دارد که در زمان سرعت فعال می شود و نیرویی معادل ۱۲۰ کیلوگرم در جهت پایین برای حفظ پایداری به خودرو وارد می کند . در کنار این موارد رینگ های ۱۹ اینچی نیز به خودرو جلوه ی خاصی بخشیده است .

Jaguar F-Type V8 S

اما این پایان کار نبود چرا که جگوار از F-Type V8 S در کنار نسخه ی V6 اش رونمایی کرد . روداستر دو نفره ی اسپرتی که قدرت ۴۹۵ اسب بخار و گشتاور ۶۲۵ نیوتن متر را داراست . به لطف موتور V8 این گربه سریع ترین گربه ی تولید شده تا به امروز می باشد بطوریکه شتاب صفر تا صد آن ۴٫۳ ثانیه و حداکثر سرعتش ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می باشد که البته به صورت الکتریکی محدود شده است . دیگر موارد فنی که در بالا برای مدل F-S V6 گفته شد برای این مدل هم صادق است .

جگوار نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲

فیسبوک


مجله پدال

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.