جینکوبیلوبا نخورید، فایده ای ندارد – اخبار اجتماعی

به گزارش خبرآنلاین؛ به تازگی اعلام شده است این مکمل های ناشی از درخت چهل سکه یا جینکوبیلوبا (ginkgo biloba) نتایج مطلوبی در بهبود حافظه و تمرکز افراد ندارد.
این خبر را پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت و به نقل از نشریه ساینس دیلی اعلام کرده است؛ محققان دانشگاه هرتفورشایر با بررسی داده‌های یک متاآنالیز حاصل از ۱۳ آزمایش تصادفی کنترلی بر روی بیش از ۱۰۰۰ فرد سالم در تمام سنین دریافتند که عصاره درخت جینکوبیلوبا تأثیری بر عملکرد شناختی افراد ندارد.

عصاره درخت چهل سکه که به طور گسترده‌ای برای چند سال جهت کاهش مشکلات روانی و ذهنی مرتبط با افزایش سن استفاده می‌شود اخیراً به عنوان مکمل افزایش حافظه برای افراد سالم به بازار عرضه شده است که نتایج این یافته‌ها نشان می‌دهد که مصرف این مکمل‌ها هیچ تأثیری بر تقویت حافظه در هر سنی نداشته و استفاده از آنها صرفاً وقت و پول افراد را هدر می‌دهد.

همچنین مطالعات نشان داده‌اند که هیچ مدرکی مبتنی بر حمایت از مصرف این مکمل‌ها جهت حفاظت از بیماری آلزایمر وجود ندارد.

به گفته محققان درخت چهل سکه بیلوبا قدیمی‌ترین گونه درخت است که در طب سنتی و گیاهی چینی برای هزاران سال مورد استفاده قرار گرفته است که امروزه محصولات گیاهی آن به ویژه در اروپا و شمال آمریکا بدون نسخه برای درمان اختلالات خونی، افزایش حافظه و تلاش برای رفع بیماری آلزایمر به بازار عرضه شده است.

۴۷۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.