حاجی بابایی : اجرای طرح تحول بنیادین درآموزش و پرورش

خبرگزاری آریا – طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش در راستای عزتمندی معلم در جامعه اجرا می شود.
به گزارش خبرگزاری آریا ، وزیر آموزش و پرورش در کارگاه آموزشی تبیین طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش در تبریز با اشاره به اینکه نظام رتبه بندی معلمان در طرح تحول در نظر گرفته شده است، افزود: براساس این نظام نگاه به معلم نه به عنوان کارمند صرف بلکه به عنوان یک پژوهشگر است.
حاجی بابایی با اشاره به اینکه ارتقای جایگاه علمی و منزلت اجتماعی معلمان در کنار استادان و پژوهشگران در نقشه جامع علمی کشور آمده است گفت: طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش هم در این راستا اجرا می شود.
حاجی بابایی با اشاره به اینکه ۵۰ قانون به عنوان زیر مجموعه این سند تحول در شورای عالی آموزش و پرورش تدوین شده است، گفت: ایجاد دانشگاه فرهنگیان هم در راستای طرح تحول صورت می گیرد.
وی با اشاره به اینکه تصویب دانشگاه فرهنگیان در شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲سال زمان برده است، افزود: این دانشگاه اقدام به پذیرش دانشجو کرده و دانشجویان این دانشگاه از بهمن ماه شروع به تحصیل می کنند.
حاجی بابایی از جذب ۲۵ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان خبرداد و گفت: رتبه های برترکنکور خواهان جذب در این دانشگاه هستند.
وی با اشاره به اینکه در سند تحول ساعاتی از کار معلم به پژوهش تخصیص می یابد، گفت: اگر می خواهیم دانش آموز پژوهشگر تربیت کنیم باید دارای معلم پژوهشگر باشیم.
وزیرآموزش و پرورش با اعلام اینکه ۶۰ هزار مشاور چیره دست در اجرای طرح تحول نیاز است ،گفت: تا ۲ سال دیگر نباید هیچ مدرسه ای بدون امکانات روز فناوری اطلاعات باشد.
وزیر آموزش و پرورش امروزدر مناطق زلزله زده شمال شرقی آذربایجان شرقی حضور یافته و با آسیب دیده ها همدردی می کند
زنگ کلاس اولی ها در ۲۹ شهریور هم با حضور وزیر آموزش و پرورش در یکی از مدارس مناطق زلزله زده نواخته خواهد شد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.