حاجی‌بابایی: با تامین ۶۰ هزار کلاس درس، دیگر دانش‌آموزی در نوبت عصر به مدرسه نمی‌رود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از ایسنا

hajbabayi.jpg

همزمان با مسافرت یک‌روزه وزیر آموزش و پرورش به فارس، ۲۵۲ کلاس درس در قالب ۳۰ مدرسه خیرساز در شهرستان‌های مختلف به‌صورت همزمان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش تفسیری خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، حمید‌رضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش عصر امروز در مراسم بهره‌برداری از هنرستان فنی امام رضا(ع) گفت: تلاش‌های خیرین مدرسه‌ساز، تلاشی بزرگ در جهت انسان‌سازی است.

حاجی‌بابایی افزود: افرادی که در این مدارس تربیت شده و درس می‌خوانند، در آینده پیروانی وفادار برای نظام اسلامی خواهند بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های گسترده خیرین مدرسه‌ساز در کشور، این تلاش‌ها را بسیار تاثیرگذار خواند و گفت: در سه سال گذشته ۶۰ هزار کلاس درسی که با حمایت‌ها و همکاری‌های مشترک دولت و خیرین احداث و تکمیل شده، به آموزش و پرورش تحویل داده شده است.

حاجی‌بابایی ادامه داد: در این مدت ۳۶۰ میلیارد تومان برای احداث و ۴۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز این مدارس بها شده است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان نمود: در مجموع ظرف سه سال اخیر چهار هزار میلیارد تومان برای مدارس سطح کشور بها شده است.

وی با بیان اینکه هم‌اینک ۶۰ هزار کلاس احتیاج داریم، گفت: در صورت تامین این تعداد کلاس، دیگر دانش‌آموزی در نوبت عصر به‌مدرسه نخواهد رفت و همه شیفت‌ها به صبح منتقل می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه سطح آموزشی کشور باید به استانداردهای بین‌المللی برسد، افزود: نظام آموزشی ما با تحولات عمیقی همراه است و رسیدن به سطح بین‌المللی دور از دسترس نمی باش.

حاجی‌بابایی ضمن دعوت از خیرین برای احداث سالن‌های ورزشی و تامین تجهیزات جهت هوشمندسازی مدارس گفت: امسال ۵۶۰ هزار کلاس در سطح مدارس کشور باید هوشمند شود که همت خیرین و دستگاه‌های دولتی را می‌طلبد.

به گزارش تفسیری ایسنا، هنرستان فنی امام رضا(ع) به همت خیر شیرازی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و در فضایی به مساحت چهار هزار متر مربع در شهر تازه صدرا احداث و به آموزش و پرورش تحویل داده شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.