حاجی‌وندی: راه بر پیشرفت موسیقی بانوان بسته است

۳ م دیماه ،

سرپرست گروه ارکیده با اشاره به رکود موسیقی بانوان در چند سال اخیر گفت: گروه‌های بانوان هم دوست دارند حرفی برای گفتن داشته باشند اما وضعیت فعلی راه را بر پیشرفت آنان بسته است.

ارغوان حاجی وندی، سرپرست گروه ارکیده و خواننده در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین: گروه ارکیده نزدیک به دو سال است که کنسرتی برگزار نکرده اما همچنان به تمرین های خود ادامه می‌دهیم؛ حتی قطعات تازهی ساخته‌ایم و به زودی با اجرایی متفاوت و حرف های تازه به صحنه می رویم.

سرپرست گروه ارکیده در پاسخ به این‌که چرا در این چند سال، کنسرتی برگزار نکرده، می‌گوید: متاسفانه شرایط مانند قبل پیش نمی رود و ما تصمیم گرفته ایم با فعالیت کمتر، جایگاه خودمان را حفظ کنیم، همچنین دوست نداریم به هر قیمتی کنسرت بگذاریم بی آن که بتوانیم مخاطبان را راضی کنیم. هدف گروه ارکیده این است که با حرف ها و کارهای تازه، نظر بانوان هنردوست را جلب کند به همین سبب برگزاری کنسرت را به زمان مناسب موکول کرده ایم.

حاجی وندی در ادامه با ارائه توضیحات بیشتر دربارهٔ وضعیت موسیقی بانوان بیان می‌کند : همان طور که قبلا هم اشاره کردم موسیقی بانوان در این چند سال با رکود همراه بوده و این برای بانوان هنرمند سخت و دشوار است زیرا گروه های بانوان هم دوست دارند مانند دیگر گروه ها بدرخشند و حرفی برای گفتن داشته باشند اما وضعیت فعلی راه پیشرفت را برای بانوان بسته است.

وی در ادامه دربارهٔ مشکلات گروه های بانوان می گوید: مهم ترین مشکل بانوان، نداشتن حمایت‌گر است و از دیگر مشکلات این که کسی برای گروه های بانوان، آهنگسازی نمی کند و این گروه های با قطعات تکراری به صحنه می روند زیرا آهنگسازان هزینه های بسیاری برای این کار می خواهند و چون گروه ای بانوان، حمایت مالی نمی شوند به همین سبب نمی توانند این هزینه ها را بپردازند.ا لبته بانوان هنرمند باید توجه داشته باشند که وظیفه بزرگی بر دوش آنهاست و از طریق هنر می توانند فرهنگ سازی کنند و به اعتقاد من باید دست به دست هم دهیم تا هم طراز با گروههای دیگر پیش رویم و با اقدامات تازه نظر مخاطبان را جلب کنیم.

منبع: هنرانلاین


موسیقی ایرانیان
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.