حاجی بابایی: کتاب های درسی براساس سیره ائمه اطهار تالیف می شود

‘حمیدرضا حاجی بابایی’ در دومین روز بیست ونهمین اجلاس روسای آموزش وپرورش افزود: تدوین و تالیف کتاب ها براساس سیره ائمه اطهار(ع) ،منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، آموزه های قرآنی و انقلاب اسلامی ایران، صورت گرفته است که انقلاب بزرگی در تالیف کتب درسی محسوب می شود.

وی به عملکرد آموزش وپرورش برای تجهیز مدارس به فناوری نوین اشاره کرد و افزود: طی ۳سال گذشته حدود ۲۴ هزار مدرسه هوشمند سازی شده است.

وی از انتقال ۱۵ هزار مدرسه نوبت عصر طی دو سال گذشته به نوبت صبح خبرداد و افزود: همکاری حوزه و آموزش وپرورش مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است که دراین زمینه کارگروهی تخصصی تشکیل شده است.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد آموزش وپرورش در آخرین سال دولت دهم پرکارترین سال خود را پشت سر خواهد گذاشت و همت وتلاش مسئولین آموزش وپرورش باعث تحقق تحول بنیادین خواهد شد.

** تقدیر زریبافان از حاجی بابایی

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این اجلاس اقدامات وزیر آموزش و پرورش را در خصوص خانواده های معظم شهدا رفیع و مستحکم توصیف کرد.

مسعود زریبافان’ افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تأمین نیروی انسانی مجرب، فضاهای آموزشی مناسب و ارائه گزارش عملکرد مدارس شاهد از جمله وظایف آموزش و پرورش در خصوص این مدارس است.

وی همکاری صمیمانه وزارت آموزش و پرورش و بنیاد شهید را موجب هم افزایی و ارتقای کیفی امر آموزش و پرورش در مدارس شاهد قلمداد کرد.

زریبافان ادامه داد: باید سطح مدارس شاهد در زمینه های معنوی، درسی و … حفظ شود.

به گزارش روز سه شنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران خاطرنشان کرد توجه به فرزندان شاهد و ایثارگران یک تکلیف الهی است و این امر مورد تأکید و توجه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.

‘اجلاس روسای آموزش و پرورش دیروز- دوشنبه – آغاز و تا فردا- چهارشنبه- در مرکز همایش های رازی تهران ادامه خواهد داشت.

** تأمین و توزیع مناسب فضای آموزشی یکی از مصادیق عدالت آموزشی است

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش نیز در این اجلاس یکی از مصادیق ایجاد عدالت آموزشی را تأمین و توزیع مناسب فضای آموزشی توصیف کرد.

مرتضی رئیسی با اشاره به نقش مصوبات و تأمین اعتبار در زمینه نوسازی و بازسازی مدارس کشور گفت: با توجه به تلاش های صورت گرفته در سال ۹۱ در زمینه اعتبارات، مصوبات ارزنده ای داشته ایم.

وی افزود: در زمینه تجهیز مدارس به فناوری های نوین برای اولین بار در آموزش و پرورش بیش از ۴۰ میلیارد تومان به این امر اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اهمیت تجهیز هنرستان ها تصریح کرد در بودجه سال ۹۱ رقمی معادل ۳۱ میلیارد تومان به تجهیز هنرستان های فنی و حرفه ای اختصاص یافته است.

رئیسی با تأکید بر اهمیت برقراری عدالت آموزشی در سند تحول بنیادین افزود: یکی از مصداق های این موضوع تأمین و توزیع مناسب فضای آموزشی است که این امر در بعضی از استان ها از استانداردها نیز فراتر رفته و نشان دهنده حرکت مثبت در این زمینه است.

اجتمام**۹۱۰۵**۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۳۹۱۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.