حاج بابایی: بنده کشاورز بودم وزیر شدم

جامعه

وزیر آموزش و پرورش گفت: : ممکن است یک کسی راننده بوده اما معلم شده است چون توانایی را داشته است، آیا باید بگوییم نمی‌شود؟؛ من کشاورز بودم اکنون وزیر هستم.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس در واکنش به این جمله که «عنوان شده است آموزش و پرورش در برخی موارد نیروهای خدماتی، را به عنوان معلم به کار گرفته است»، اظهار داشت: در گذشته افرادی با مدرک لیسانس اما با عنوان “نیروی خدماتی” وارد آموزش و پرورش شدند که این افراد کار خدماتی انجام نمی‌دادند بلکه معاون مدرسه یا در بخش‌های دیگر همکاری می‌کردند.

وی با طرح این این پرسش که «آیا می‌دانید چند معلم دیپلمه در کشور داریم؟»، ادامه داد: عدد را نمی‌گویم اما معلم دیپلمه داریم؛ حالا اگر افراد دارای مدرک لیسانس سر کلاس رفتند، مشکلی به وجود می‌آید؟

* اگر آنها شرایط معلمی را نداشتند حتی با مدرک فوق‌لیسانس، معلم نشدند

حاجی‌بابایی در پاسخ به این پرسش که «در جایی یک راننده دارای مدرک لیسانس به عنوان معلم به کار گرفته شده است، آیا این فرد انگیزه معلمی دارد؟»، گفت: یک کار عظیم در کشور انجام می‌پذیرد و شما مواردی اندک را در میان یک میلیون نیروی انسانی مطرح می‌کنید.

وی اضافه کرد: ممکن است یک کسی راننده بوده اما معلم شده است چون توانایی را داشته است، آیا باید بگوییم نمی‌شود؟؛ من کشاورز بودم اکنون وزیر هستم.

وزیر آموزش و پرورش توضیح داد: قبل از اینکه به عنوان وزیر در آموزش و پرورش فعالیت خود را شروع کنم، حدود ۴، ۵ هزار نفر در آموزش و پرورش به عنوان “کار معین” جذب شده بودند، که این کار معین‌ها در مدارس به عنوان معاون و مسئول قسمت‌های گوناگون فعالیت می‌کردند،

وی ادامه داد: برای این افراد دوره گذاشتیم و پس از مصاحبه، اگر شاکله معلمی را داشتند، به عنوان معلم شروع به کار کردند؛ در غیر این صورت اگر شرایط را نداشتند حتی با مدرک فوق‌لیسانس، معلم نشده‌اند.


اخبار جامعه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.