حادثه فوکوشیما برای ما یک درس بزرگ است

فروردین ۱۴۰۳

گزارش اخیر آژانس انرژی هسته ای NEA به تمام جهانیان نسبت به رعایت موارد ایمنی بیشتر رآکتورهای هسته ای اخطار دادند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران در گزارش تازه از آژانس انرژی اتمی نسبت به اتفاق فوکوشیما و موارد جانبی اخطار داده شده است.

در تازه ترین گزارش :آژانس انرژی اتمی نسبت به شناخت و اجرای طرح های پیشرفت هسته ای اخطار داده شد و این سازمان اتفاق فوکوشیما را به عنوان الگویی برای تمام کشور دانسته که باید به صورت مداوم همواره از آن درس بگیرند.

آژانس انرژی هسته ای NEA سازمان چند ملیتی است که حدود ۳۰ عضو داشته و یکی از اهداف آن کمک کشورهای عضو به توسعه دیگر کشورها و قرار دادن تکنولوژی و پایگاه علمی به سایر اعضا می باشد.

نویسندگان این گزارش اظهار داشتند: اگرچه حصول اطمینان از ایمنی طراحی یک مسئولیت فرا ملی است اما در رابطه با فوکوشیما پیامدهای گسترده نگران کننده ای را حادث شده و از طرفی این اتفاق به نوعی چالش کشیدن طراحی های معتبر کنونی و نیاز به اصلاح را در بر دارد.

در ادامه افزودند: حتی اگر تجزیه و تحلیل کامل اتفاق فوکوشیما سال ها طول بکشد صرفه ایمنی هسته ای به طور مستقیم و مسئولانه باید بر اجرای شیوه های ایمنی و مفاهیم آن اطمینان حاصل نموده تا مردم و محیط زیست نسبت به خطرات آن در امان باشند.

لوئیس اکاوری مدیر کل NEA گفت:‌ انرژی هسته ای نیازمند بالاترین استانداردهای ایمنی است که تا کنون نمی توان هیچ خوشنودی نسبت به حصول همچین مرحله ای ابراز کرد و باید روی آن تحقیقات بیشتر گردد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.