حاشیه و افتتاحیه سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر

۱۲ام بهمن ،

سینما در هفته ای که گذشت با مهم ترین رویداد فرهنگی یعنی آغاز جشنواره سی و یکم فیلم فجر رو به رو بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ در ابتدای هفته، سینما با اتفاق ناگواری آغاز شد و آن هم درگذشت صدابردار پیشکسوت سینمای ایران مسعود بهنام بود و برگزاری تشیع آن مرحوم در روز یکشنبه از مقابل تالار وحدت رخ داد.

اما سینما و سینماگران این هفته را به سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر اختصاص دادند و دومین نشست خبری با حضور اهالی رسانه و خبرنگاران در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد نشستی که سروصدا و حاشیه های بسیاری داشت اعتراض خبرنگاران نسبت به جدول نمایش فیلمها که تغییر زمان برگزاری جشنواره را در پی داشت و صحبت های محمدرضا عباسیان دبیر جشنواره مبنی بر حرفه ای بودن هیات داوران و همچنین ممیزی نشدن فیلم های جشنواره بود اما اتفاق خوب این مراسم میتوان به رونمایی از سیمرغ جدید جشنواره اشاره کرد.

در طی هفته نیز با اعلام اسامی سنماهای صنوف و سازمانها امسال نیز سینما افریقا در اختیار اتحادیه تهیه کنندگان قرار گرفت و همچنین تاریخ برگزاری اختتامیه جشنواره بین الملل فیلم فجر به ۱۶ بهمن موکول شد.

اما اگر از وقایع جشنواره فیلم فجر بگذریم سرانجام تکلیف نمایش فیلم “پله آخر” به کارگردانی علی مصفا مشخص شد و قرارداد اکران این فیلم بعد از جشنواره ۲۳ بهمن در گروه سینمایی آزادی به ثبت رسید.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.