حاشیه‌های رای دادن احمدی نژاد +عکس

۲۴خردادماه،

محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور در آخرین لحظات مهلت قانونی در حالی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر حضور پیدا کرد که ترجیح داد در جمع خبرنگاران در ارتباط با مباحث انتخاباتی صحبتی نکند و فقط با تبریک اعیاد شعبانیه بهترین سرنوشت برای ملت ایران و بشریت را از خداوند طلب کند.

به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور در حدود ساعت ۱۷:۲۰ دقیقه در حالیکه ۴۰ دقیقه با پایان رای‌گیری مهلت قانونی انتخابات باقی مانده بود به همراه الهام سخنگوی دولت و همچنین محمدرضا رحیمی معاون اول رییس‌جمهور به صورت سرزده در مسجد صاحب‌الزمان واقع در منطقه یافت‌آباد تهران جهت رای دادن حضور پیدا کرد .

برخی تحلیل گران بر آن بودند که عدم تایید صلاحیت کاندیدای مورد نظر رییس‌جمهور می تواند سبب رای با تاخیر رییس جمهور باشد. اگر چه حضور در یکی از مناطق جنوب شهر و همراهی دیگر مقامات ارشد دولت الزاماً نمی تواند مفهوم نارضایتی تلقی شود ؛ اگرچه احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس نهم نیز در حالیکه حامیان دولت ردصلاحیت شده بودند ترجیح داد که در یک اقدام خلاف معمول در بعدازظهر روز رای‌گیری در انتخابات شرکت کنند. این در حالی است که به طور معمول رسم است که روسای قوا در صبح روز انتخابات در رای‌گیری شرکت می‌کنند.

احمدی‌نژاد در هنگام حضور در صف مردم شرکت‌کننده در انتخابات حضور پیدا کرد و با مردمی که برای شرکت در انتخابات در این مسجد حضور داشتند خوش و بش کرد.

او سپس با گرفتن تعرفه انتخابات شورای شهر و همچنین ریاست‌جمهوری در گوشه‌ای خلوت به نوشتن اسامی کاندیداهای مورد نظر خود در انتخابات پرداخت.

احمدی‌نژاد برای نوشتن کاندیداهای مورد علاقه خود در انتخابات شورای شهر از لیستی که قبلا تهیه کرده بود استفاده کرد و بر اساس آن لیست کاندیدای مورد نظر خود را نوشت.

دقایقی بعد نیز معاون اول رییس‌جمهور و سخنگوی دولت در نیمکت کنار رییس‌جمهور برای نوشتن اسامی کاندیداهای مورد نظر خود حضور پیدا کردند و رحیمی نیز از روی یکی از لیست‌های انتخابات شورای شهر اسامی کاندیدای مورد نظر خود را نوشت. الهام نیز از روی برگه‌ای که قبلا تهیه کرده بود اسامی کاندیداهای مورد نظر خود را نوشت و بعضا در هنگام نوشتن آرا در حالیکه شیخان معاون ارتباط و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور در کنار او نشسته بود صحبت‌ها و مشورت‌هایی در مورد اسامی کاندیداها بین این دو انجام می‌گرفت.

احمدی‌نژاد در موقع نوشتن اسامی کاندیدای مورد نظر خود کاغذی که بر روی آن اسامی کاندیداهای خود را نوشته بود به گونه‌ای گرفته بود که کسی متوجه اسامی کاندیدایی که در حال نوشتن بودن است، نشود.

در حالیکه رییس‌جمهور و همراهان وی در حال نوشتن اسامی کاندیداهای مورد نظر خود بودند مردم حاضر در مسجد نیز از دور در حال ملاحظه رییس‌جمهور بودند و بعد از پایان نوشتن اسامی کاندیداها و قبل از اینکه رییس‌جمهور تعرفه خود را در صندوق بیندازد تعدادی از مردم حاضر در مسجد با او گفت‌وگو کردند.

احمدی‌نژاد پس از این‌که رای خود را به صندوق انداخت، در جمع خبرنگاران فقط به تبریک گفتن اعیاد شعبانیه از جمله نیمه شعبان اکتفا کرد و از خداوند متعال خواست که رحمت و لطف خود را بر ملت ایران و جامعه بشری نازل کند و بهترین سرنوشت رقم بخورد.

احمدی‌نژاد در حالی از پاسخ به سوال خبرنگاران در ارتباط با انتخابات ریاست‌جمهوری اجتناب کرد که در دو مرحله انتخابات مجلس نهم نیز از مصاحبه با خبرنگاران در ارتباط با انتخابات اجتناب کرد.


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.