حواشی دربی امروز استقلال و پرسپولیس (اردیبهشت ۱۴۰۰) – حواشی دربی ۹۵

در این خبر حواشی دربی امروز استقلال و پرسپولیس را مرور میکنیم

000 53 دربی 85 ، نتیجه بازی ، تصاویر و حاشیه های دربی ۸۴ + فیلم گل های دربی 85

صحنه جنجالی دربی: پنالتی استقلال سوخت (عکس)

محسن ترکی در صحنه سرنگونی مهدی قایدی در دقیقه ۳ بازی استقلال و پرسپولیس تاکید کرد: محل صحنه جایی است که واقعا کار داور و کمک داور سخت است. اگر داور پشت دروازه بود شرایط فرق می کرد. صحنه سختی است چون در لحظات ابتدایی هم رخ داد. این صحنه قاعدتا پنالتی به سود استقلال بود. بازیکن پایش را روی پای مهدی قایدی گذاشت و یک صحنه پنالتی از دید داور پنهان ماند.

رسانه رسمی باشگاه استقلال در این خصوص نوشت: «کارشناسان داوری از جمله آقایان مظفری، فروغی، خوشرو، سلیمانی، حق وردی، عسگری، ترکی و … در گفت‌و‌گو با رسانه های مختلف خطا روی قائدی در نیمه اول را پنالتی اعلام کردنداین صحنه دقیقه ۳ رخ داد اما داور مسابقه به آسانی از کنار آن گذشت.»


کارشناس داوری فوتبال با اشاره به صحنه ای که استقلالی ها اعتقاد داشتند توپ به دست بازیکن پرسپولیس برخورده کرده،گفت: مشخص بود که توپ به سر بازیکن پرسپولیس برخورد کرده و خطای پنالتی نبود. اگر به دست برخورد می کرد پنالتی رخ می داد.


ترکی درباره خطای یزدانی روی آل کثیر در نیمه دوم تاکید کرد: این صحنه از چشم داور دور ماند و می توانست اخطار به بازیکن آبی بدهد.


وی درباره خطای محمد نادری روی سرلک که منجر به درگیری در پایان مسابقه شد، بیان کرد: بازیکن به قصد ضربه زدن آمد اما اخطار کافی بود. من متاسفم که اتفاقاتی کنار زمین افتاد. این که یک مربی به قصد زدن بیاید وسط زمین، درست نیست. کمیته انضباطی باید این مسائل را ببیند و برخورد کند. هیچ نیازی هم نیست مماشات صورت بگیرد. می توانند فردا صبح رای بدهند. کمیته انضباطی می تواند به راحتی تصمیم گیری کند.

صحبتهای مجیدی بعد از بازی و حمله شدیداللحن به وزیر

سرمربی استقلال اعلام کرد تیمش مقابل پرسپولیس مستحق شکست نبوده است.

به گزارش “ورزش سه”، فرهاد مجیدی بعد از شکست استقلال در دربی پایتخت در نشست خبری حضور یافت و صحبت هایی را انجام داد که مشروح آن را در ادامه می خوانید:


**در هر دو نیمه بهتر از پرسپولیس بودیم


در هر دو نیمه از پرسپولیس بهتر بودیم ولی آنها از تک فرصت خود استفاده کردند. دربی همین است، هر تیمی از فرصت‌ها استفاده کند برنده می‌شود. با این حال مسئولیت باخت را بر گردن می‌گیرم. اگر پنالتی اول بازی را می‌گرفتند شرایط بهتر می‌شد و ما مستحق باخت نبودیم.


**واکنش تند به استوری آذری جهرمی، وزیر ارتباطات


واقعا یک وزیر آنقدر شعور ندارد که نمی‌داند با یک برد و باخت تماشاگران تحت تاثیر قرار گرفته و ناراحت یا خوشحال می‌شوند؟ البته با وجود چنین وزرایی کشور ما دچار مشکل شده است. امیدوارم سطح و شعور این افراد در حد یک وزیر باشد.


**اصلا مستحق شکست نبودیم


ما اصلا مستحق شکست نبودیم و در کل بازی از حریف بهتر بودیم و همانطور که گفتم حق تیم استقلال در این دیدار شکست نبود.


**باید مشکل تیمم را پیدا کنم


واقعا باید بگردم و مشکل تیمم را پیدا کنم. ما بعد از بازی‌های آسیایی اصلا تمرکز نداریم چون دیدید که پرسپولیس با همین تمرکز از یک موقعیت استفاده کرد و به پیروزی رسید.

**ماجرای عصبانیت سیاوش یزدانی؟


من عصبانیتی از سیاوش ندیدم.


**شانس قهرمانی استقلال؟


تمام تمرکز و نیروی ما روی جام حذفی است.


**شکست مقابل پرسپولیس برایم سخت است


شکست مقابل پرسپولیس برای من خیلی سخت است چون زیاد آن را در دوران بازی کردنم تجربه نکردم. با این حال تمام تلاش ما این است که در جام حذفی پیروز شویم.


**دلیل بازی ندادن به بابک مرادی؟


قبل از بازی با ذوب آهن از ناحیه دوقلو دچار کشیدگی شد و شرایط آمادگی صد در صد را نداشت.به همین دلیل نشد از وی استفاده کنیم.


**عصبانیت بعد از بازی ؟


وقتی شرایط بازی به نفع ما بود، توپ و زمین را در اختیار داشتیم و بر خلاف بازی گل خوردیم باعث شد تا تمرکز مان را از دست بدهیم. شاید عصبانیتی که شما می‌گویید به این دلیل بود.

باشگاه استقلال پیگیر استوری وزیر ارتباطات

استوری جنجالی وزیر ارتباطات/ حمله عجیب و توهین آمیز فرهاد مجیدی به آذری جهرمی

باشگاه استقلال نسبت به استوری اینستاگرام وزیر ارتباطات واکنش نشان داد.

به گزارش “ورزش سه”، بعد از پایان دربی پایتخت با نتیجه یک بر صفر  به سود پرسپولیس محمد جواد آذری جهرمی در یک استوری اینستاگرامی به کری خوانی علیه استقلال پرداخت. وزیر ارتباطات با کنایه به استقلالی ها نوشت: «این دوستاره استقلال سیاره است!»


آذری جهرمی که قبلا هم برای استقلال کری خوانده و جنجال به پا کرده بود، حالا بار دیگر این مساله را تکرار کرده است.


استوری وزیر ارتباطات اما با واکنش مسئولان استقلال مواجه شده و آنها قصد پیگیری این مساله را دارند.


علی غفار مدیررسانه ای استقلال در نشست خبری بعداز بازی در این خصوص گفت: «باشگاه استقلال قبل از دربی بیانیه داد و خواستار قضاوت عادلانه بود، اما باز هم حق باشگاه و هواداران تضییع شد. نزدیک به هفت کارشناس نظر به پنالتی روی مهدی قایدی داشتند. ظاهراً آذری جهرمی هم استوری گذاشته و کنایه به ستاره‌های استقلال هم زده است که باشگاه استقلال پیگیر آن خواهد بود.»


باید دید استقلالی ها چطور جواب این کری خوانی وزیر جوان ارتباطات را خواهند داد.

ماجرای درگیری‌های پایانی دربی و کارت قرمز

فرشاد فرجی مدافع چپ پای پرسپولیس با حضور در ماجرای درگیری دقایق پایانی بازی، این بازی را با کارت قرمز به پایان رساند.

فرجی که به هواخواهی از هم‌تیمی خود وارد ماجرای درگیری شده بود، بعد از اینکه با حضور غیرمنتظره بهزاد غلامپور به زمین مواجه شد و توسط مربی گلرهای استقلال هل داده شد، با حرکتی متقابل با غلامپور در ادامه با وی درگیر شد. بعد از فروکش کردن درگیری، اکبریان به سراغ مدافع سرخ‌ها رفت و در حالیکه علی شجاعی به شدت به دنبال این بود تا او را از تصمیمی که با دست بردن به جیب و نمایش کارت قرمز همراه بود، منصرف کند. با این حال داور بازی به فرجی کارت قرمز داد و در ادامه نیز به سمت نیمکت استقلال رفت و غلامپور را هم با کارت قرمز مواجه کرد و به سیداحمد موسوی نیز که وارد زمین شده بود، کارت زرد داد تا به این شکل درگیری را پایان دهد.

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

شرح دربی ۹۵


هفته بیست و سوم لیگ برتر؛ جمعه: ۱۴۰۰/۰۲/۲۴ ؛ ساعت ۱۹:۳۰
استادیوم
: آزادی/ بدون تماشاگر
داور: محمدرضا اکبریان/ کمک‌ها: علیرضا ایلدروم و مهدی عالیقدر؛ داور چهارم: حسن اکرمی/ کمک داور ذخیره: محمدرضا مدیرروستا/ ناظر داوری: رحیم رحیمی‌مقدم.

اخطار


شهریار مغانلو(۳۰) از پرسپولیس

وحید امیری(۵۲) از پرسپولیس

حامد لک(۶۵) از پرسپولیس

عیسی آل‌کثیر(۸۲) از پرسپولیس

سیاوش یزدانی(۹۰) از استقلال

محمد نادری(۸+۹۰) از استقلال

سید احمد موسوی(۸+۹۰) از استقلال

اخراج


فرشاد فرجی(۸+۹۰) از پرسپولیس


پرسپولیس

  • حامد لک
  • محمدحسین کنعانی‌زادگان
  • سید جلال حسینی
  • سیامک نعمتی(۴۶- فرشاد فرجی)
  • وحید امیری
  • کمال کامیابی‌نیا(۴۶- میلاد سرلک)
  • احمد نوراللهی
  • احسان پهلوان
  • مهدی ترابی
  • عیسی آل‌کثیر(۳+۹۰- مهدی عبدی)
  • شهریار مغانلو(۸۲- علی شجاعی)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی


استقلال

  • محمدرشید مظاهری
  • محمدحسین مرادمند(۶۰- شیخ دیاباته)
  • سیاوش یزدانی
  • عارف غلامی(۱+۹۰- محمد دانشگر)
  • محمد نادری
  • مسعود ریگی
  • مهدی مهدی‌پور(۸۰- داریوش شجاعیان)
  • وریا غفوری
  • هروویه میلیچ(۶۰- فرشید اسماعیلی)
  • مهدی قایدی
  • امیرارسلان مطهری(۱+۹۰- آرمان رمضانی)

سرمربی: فرهاد مجیدی

شرح گل


پرسپولیس ۱ – استقلال ۰ (دقیقه ۵۵: عیسی آل‌کثیر): وحید امیری با حرکت سریع تا پشت محوطه جریمه استقلال پیش رفت که پاس در عرض او را شهریار مغانلو با مهار توپ و شوت روی پای زمینی زد تا در ادامه دفع رشید مظاهری مقابل پای عیسی آل‌کثیر بیفتد و با ضربه بغل پا گل اول پرسپولیس را به ثمر رساند. (ویدیو)

لحظات حساس

دقیقه ۳: اولین صحنه مشکوک به پنالتی در این لحظه اتفاق افتاد؛ جایی که مهدی قایدی در برخورد با وحید امیری در محوطه جریمه پرسپولیس سرنگون شد، اما اکبریان اعتقادی به اعلام پنالتی نداشت.
دقیقه ۵: حرکت ارسلان مطهری تا پشت محوطه جریمه پرسپولیس و شوت ناگهانی پای چپ او را حامد لک با واکنش خوبی دفع کرد و در ادامه نیز ضربه مهدی قایدی در ریباند به تور در کنار دروازه اصابت کرد.

دقیقه ۱۳: ارسال مهدی ترابی از روی ضربه آزاد را احمد نوراللهی با ضربه سر زد که توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه استقلال عبور کرد.

دقیقه ۱۷: دو حمله پیاپی خطرناک استقلال در مرحله اول توسط سید جلال دفع شد و در ادامه نیز ارسال عارف غلامی از جناح راست در موقعیت آفساید به ارسلان مطهری رسید و با شوت او به بیرون رفت.

دقیقه ۲۶: پیشروی مهدی ترابی تا پشت محوطه جریمه استقلال و شوت فنی بغل پای او با کمترین اختلاف از کنار تیرک دروازه آبی‌ها عبور کرد و تبدیل به گل نشد.

دقیقه ۳۰: ارسلان مطهری برای دومین بار از پشت محوطه جریمه شوت‌زنی کرد که این‌بار هم ضربه محکم او را حامد لک به خوبی در اختیار گرفت.

دقیقه ۴۶: نزدیک بود استقلال در شروع نیمه دوم به گل برسد که نفوذ خطرناک مهدی قایدی از سمت راست محوطه جریمه و پاس در عرض او را حامد لک به زیبایی با پا دفع کرد تا این واکنش اجازه ندهد توپ به محمد نادری یا ارسلان مطهری برسد و دروازه پرسپولیس باز شود.

دقیقه ۶۵: دیاباته در محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد که چرخش و شوت محکم او از بالای دروازه به اوت رفت.

دقیقه ۸۳: سانتر خطرناک مهدی قایدی از روی کرنر را مهاجم استقلال با ضربه سر زد که تو پس از دفع حامد لک به سیاوش یزدانی رسید که در ادامه ضربه سر او در آستانه ورود به دروازه پرسپولیس از روی خط توسط علی شجاعی دفع شد تا استقلال به گل نرسد و در ادامه نیز شوت راه دور داریوش شجاعیان با اختلاف زیادی از دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه ۳+۹۰: شوت پای چپ مهدی ترابی از زاویه بسته را رشید‌مظاهری در اختیار گرفت.

دقیقه ۴+۹۰: ضربه سر محمد دانشگر روی توپ ارسالی از کرنر توسط مهدی قایدی ثمری نداشت و با اختلاف از کنار دروازه پرسپولیس رد شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.