حافظه‌های DRAM تا ۲۰۲۴ رایانه‌های شخصی را کنار می‌گذارند

۰۵ تیرماه ۱۳،

کاربران جهانی تا چند سال قبل رایانه‌های شخصی و فناوری‌های DRAM را بهترین قابلیت پیش‌روی خود می‌دانستند و به صورت گسترده از آن‌ها استفاده می‌کردند. اما این طور که بررسی‌های تازه نشان داده است، کاربران دیگر تمایلی به استفاده از این قبیل فناوری‌ها ندارند و ترجیح می‌دهند که ابزارهای الکترونیکی همراه را برای خود خریداری کنند.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مرکز IHS در یک بررسی تازه به این نتیجه رسیده است که طی سال ۲۰۲۴ میلادی در مجموع ۱۱٫۶ میلیارد دلار حافظه DRAM در دستگاه‌های الکترونیکی همراه استفاده خواهد شد و در مقابل از این قبیل حافظه‌ها به ارزش ۹٫۹ میلیارد دلار در رایانه‌های شخصی معمولی به کار خواهد رفت.
 
بر این اساس کارشناسان گفته‌اند این اولین باری خواهد بود که حجم استفاده از حافظه‌های DRAM در دستگاه‌های الکترونیکی همراه بیشتر از رایانه‌های شخصی محاسبه می‌شود. علاوه بر این گفته شده است که از دهه ۱۹۸۰ تا کنون این اولین باری خواهد بود که رایانه‌های شخصی معمولی حاکمیت این بازار را از دست می‌دهند.
 
"دیل فورد"(Dale Ford) مدیر مرکز IHS در این خصوص گفت: «برای حدود ۳۰ سال سرنوشت رایانه‌های شخصی و حافظه‌های DRAM به صورت پیچیده و درهم تنیده بررسی شد. اما این روزها حافظه DRAM فناوری، ظرفیت و استراتژی‌های تولید محصولات تازه خود را برای دستگاه‌های الکترونیکی همراه متمرکز کرده و رایانه‌های شخصی را کنار گذاشته است».

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.