حال مدیر اجرایی گوگل رو به بهبود است

اریک اشمیت اعلام کرد که لری پیج، مدیر اجرایی گوگل بعد از اینکه به علت بیماری که گفته می‌شود در اثر آن صدایش کاملا گرفته بود و نتوانست در یکی از مهم‌ترین رویدادهای این شرکت از جمله کنفرانس I/O حضور یابد، در حال بهبودی بوده و هفته پیش در دفتر گوگل حضور یافته است.
تقریبا یک ماه پیش بود که پیج به علت عدم حضورش در نشست سالانه سهامداران گوگل توجه همه را به خود جلب کرد. غیبتی که اریک اشمیت، مدیر اجرایی سابق و رییس هیات مدیره کنونی گوگل، علت آن را «گرفتگی صدا» اعلام کرد. به هر حال، این غیبت تقریبا طولانی ابهامات بسیاری درباره سلامتی این مدیر اجرایی ۳۹ ساله به وجود آورده است و اکثرا سوال می‌کنند که این چه نوع بیماری است که باعث شده صدای وی چند هفته بگیرد!
هر چند که اشمیت جزییات بیشتری در مورد بیماری پیج نگفته، اما گفته که پیج روز پنجشنبه گذشته در نشستی در دفاتر گوگل در ماونتین ویو حضور یافته است. وی همچنین گفت: «پیج هنوز هم نیاز به استراحت دارد. وی در حال بهبودی است و هفته گذشته در دفتر گوگل در نشستی حاضر شد و صحبت کرد؛ هرچند که خیلی آرام صحبت می‌کرد».
به نظر می‌رسد پیج که یکی از بزرگ‌ترین سهامدار گوگل به شمار می‌رود، در کنفرانس هفته آینده که در مورد وضعیت درآمدزایی این شرکت در فصل دوم ۲۰۱۲ برگزار می‌شود نیز شرکت نخواهد کرد.
به هر حال، غیبت نامشخص پیج در حالی است که سهامداران گوگل مشتاقند هر چه زودتر در مورد وضعیت تبلت جدید این شرکت با نام نکسوس ۷ بشنوند و روزی را ببینند که این تبلت از کیندل فایر، تبلت شرکت آمازون و آی‌پد اپل پیشی بگیرد. انتظار می‌رود که این تبلت که با همکاری شرکت تایوانی اسوس ساخته شده، به کاربران موبایل کمک کند که به گنجینه محتوای آنلاین گوگل از جمله یوتیوب دسترسی یابند.
این در حالی است که پیش فروش آنلاین گوگل پلی و انتخاب وب‌سایت‌های خرده‌فروشی نظیر Office Depot برای فروش نکسوس آغاز شده و انتظار می‌رود که هفته آینده نخستین سری از این تبلت وارد بازار شود. اشمیت بدون ارایه جزییات بیشتری گفته که در نخستین هفته تقاضا برای این محصول بسیار زیاد بوده است.
جالب است بدانید که درآمد برترین موتور جست‌وجوی دنیا در سال گذشته به ۳۸ میلیارد دلار رسید، در حالی که کاربران بیشترین زمان خود را در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توییتر گذرانده‌اند و برای دسترسی به وب نیز به جای PC از گوشی‌ هوشمند استفاده کرده‌اند. به همین دلیل نیز سهامداران خیلی تلاش می‌کنند تا متوجه شوند این روند چه تاثیری روی کسب‌وکار گوگل گذاشته است.
۲۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.