حال معنوی امام حسن مجتبی (ع)به هنگام وضو/شخصیت امام حسن مجتبی(ع) در کلام امام صادق(ع)

فروردین ۱۴۰۳

هرگاه حضرت امام حسن مجتبی (ع) وضو می ساختند بدنشان می لرزید و رنگ مبارکشان زرد می شد. وقتی سبب این امر را از آن حضرت می پرسیدند می فرمودند: شایسته است بر کسی که می خواهد در محضر رب العالمین به بندگی بایستد، رنگش زرد شود و رعشه بر اعضا و بدنش بیفتد.

به گزارش مجله شبانه ممتاز نیوز،حضرت امام حسن مجتبی(ع) همچون دیگر اولیای الهی در برابر پروردگار خاشع و خاضع بودند.در گزارش شیخ صدوق از قول حضرت امام صادق(ع) آمده است که آن حضرت فرمودند: عبادت و زهد امام حسن مجتبی(ع) از همه مردمان عصر ایشان بیشتر بود و هرگاه قصد سفر حج می کردند، پیاده به این سفر می رفتند و هرگاه یاد مرگ و گذشتن از پل صراط را می کردند، اشکشان جاری می شد.چون به نماز می ایستادند بدنشان می لرزید چون خود را در مقابل پروردگار می دیدند.

هرگاه بهشت و دوزخ را یاد می کردند مضطرب می شدند و چون مارگزیده بر خود می پیچیدند و از خداوند استعاذه از آتش می کردند و بهشت را می طلبیدند. هرگاه که قرآن تلاوت می کردند و به این بخش از آیه: «یا ایها الذین آمنوا» می رسیدند، می گفتند: «لبیک اللهم لبیک» و همواره به ذکر خداوند می پرداختند.

همچنین در کتاب «روضه الواعظین» که ازمنابع معتبر ماست، آمده است هرگاه حضرت امام حسن مجتبی (ع) وضو می ساختند بدنشان می لرزید و رنگ مبارکشان زرد می شد. وقتی سبب این امر را از آن حضرت می پرسیدند می فرمودند: شایسته است بر کسی که می خواهد در محضر رب العالمین به بندگی بایستد، رنگش زرد شود و رعشه بر اعضا و بدنش بیفتد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.