حال و هوای بازار سکه از نگاه مرد طلایی

خبرگزاری فارس: بازار سکه به تعادل رسید/ قیمت کمتر از 1.3 میلیون تومان

بینا- رئیس اتحادیه کشوری طلا قیمت حدود ۱٫۳ میلیون تومانی سکه در بازار را متعادل دانست و گفت: متعادل شدن عرضه و تقاضا برای انواع سکه طلا باعث شده تا روال عادی به بازار سکه بازگردد.
به گزارش بینا، محمد کشتی‌آرای به فارس افزود: بازگشت بازار سکه به روال‌ عادی و متعادل شدن قیمت سکه به این دلیل است که عرضه و تقاضا برابر شده است و این در حالی است که این موضوع در بازار ارز مشاهده نمی‌شود.
وی اضافه کرد: نابسامانی بازار ارز به دلیل بالاتر بودن تقاضا از عرضه ارز است.

*دلیل گران بودن سکه طرح جدید از سکه طرح قدیم
کشتی‌آرای در پاسخ به این سوال که چرا قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم که همواره از سکه طرح جدید گران‌تر بود این روزها کمتر از سکه بهار آزادی طرح جدید معامله می‌شود، گفت: مبنای قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم همواره براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شد و حال که تقاضا برای خرید سکه بهار آزادی طرح جدید بالا رفته است، سکه بهار آزادی طرح قدیم به قیمت طلای آب شده به فروش می‌رسد.
وی افزود: به عنوان مثال قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید که در بازار تهران (روز پنج‌شنبه) یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان بود سکه بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و ۲۶۰ هزار تومان داد و ستد می‌شد.
به گفته وی، قیمت نیم سکه بهار آزادی ۶۲۵ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۳۱۲ هزار تومان و یک گرم طلای ۱۸ عیار ۱۲۵ هزار تومان بود.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.