حال و هوای پاییزی بازار مسکن

به گزارش نوساز به نقل از خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، یکی از بنگاه های معاملات مسکن در خیابان اشرفی اصفهانی با بیان اینکه بسیاری از فروشندگان مسکن قیمت واحدهای خود را با توجه به نوسان بازار اقتصادی کشور افزایش داده اند گفت: اما بسیاری از این فروشندگان در هنگام معامله و امضا واحدهای خود را با قیمتی پایین تر به فروش می رسانند .

وی ادامه داد: قیمت تمام شده ساخت مسکن به افزایش قیمت مصالح ساختمانی بستگی دارد .

این مشاور املاک با بیان اینکه در بازار مسکن امروز طرفداران آپارتمان های بازسازی شده بیش از آپارتمان های نوساز است افزود: این آپارتمان ها با توجه به قیمت پایین خود در حال حاضر طرفداران بسیاری پیدا کرده اند.

همچنین یکی دیگر از بنگاه داران با بیان اینکه قیمت مسکن در حال حاضر نسبت به چند ماه گذشته کمی افزایش یافته است گفت: این افزایش قیمت با توجه به نرخ تورم رشد داشته است.

خرید مسکن نوساز یا بازسازی شده در حال حاضر سلیقه ای است و واحدهای نوساز با توجه به وام ۲۰ میلیون تومانی مورد پسند زوج های جوان است.

براساس این گزارش قیمت مسکن این روزها با توجه به ثبت نام واحدهای مسکن مهر ،پرند ، پردیس ، و مسکن ویژه تا روزهای آرامی را پشت سر می گذارد.

علی نیکزاد وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه ساخت بیش از چهار میلیون واحد مسکن مهر در شهرها و روستاها کلید خورد گفت : یک میلیون و ۸۶۰ هزار واحد آن در روستا و ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار مورد آن در شهرها در حال ساخت است ، و همچنین تاکنون یک میلیون و ۷۶۰ هزار مسکن مهر در کشور افتتاح شده و تا پایان سال آتی همه طرح‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید.

نیکزاد ادامه داد: پرونده مسکن مهر درباره طرح‌هایی که شروع شده است بسته شده و این پرونده درخشانی در کارنامه دولت نهم و دهم است.

بر اساس این گزارش ؛ این روزها با توجه به رشد بازار نوسازی بافت های فرسوده بیشتر ساکنان مناطق در جنوب شهر تهران با آورده کم از طریق این نوسازی وارد آپارتمان های نوساز شده که و جذب این بازار شده اند.

شاید بسیاری از ساکنان بافت فرسوده تخصص و توانایی نوسازی ملک خود را نداشته باشند. که برای این افراد طرح “کلید به کلید” برای نوسازی و بهسازی به این مردم پیشنهاد می‌شود.

در ادامه این گزارش مجید کیان پور مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در خصوص طرح کلید به کلید گفته است : در این طرح ارزش روز ملک متقاضی مشخص می‌شود و به تناسب آن یکی از واحد‌های نوساز منطقه که در حال ساخت است، به او تعلق می‌گیرد که این کار طی مدت زمان مشخص انجام می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرده است: محله سیروس تهران پایلوت طرح «کلید به کلید» است و در صورت توفیق، این طرح را در دیگر بافت‌های فرسوده تهران و دیگر شهرهای کشور اجرا خواهیم کرد.

به گفته‌ کیانپور اولین پروژه فاز اول طرح «کلید به کلید» منطقه سیروس واقع در محور شهید موسوی کیانی در محدوده‌ای بالغ بر یک هکتار اجرا و ۲۳۳ واحد نوسازی ساخته خواهد شد.

وی در مورد مراحل ساخت طرح «کلید به کلید» گفت: املاک تملک‌شده تخریب شدند و به دنبال اخذ تسهیلات هستیم. برای هر واحد ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان تسهیلات از بانک مسکن دریافت می‌کنیم. این رقم از محل تسهیلات بافت فرسوده پرداخت خواهد شد.

بر اساس این گزارش قیمت برخی از آپارتمان امروز در بازار تهران ، خواجه عبداله … تیسفون ۹۵ متری ۳۷۵ میلیون تومان ،امیر آباد شمالی ۱۰۰ متری ۳۵۰ میلیون تومان ، واحدی ۷۳ متری واقع در بلوار فردوس ۸ سال ساخت ۲۰۵ میلیون تومان ، واحدی ۷۲ متری واقع در پونک ۱۲ سال ساخت با پارکینگ ۱۷۵ میلیون تومان امروز در بازار مسکن مشاهده شده است.


آخرین اخبار
منبع: لقمه
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.