حامد بهداد در دفاع از داریوش مهرجویی پزشکان را به دیکتاتورهای قاتل تشبیه کرد

دفاع حامد بهداد از داریوش مهرجویی: رفتار پزشکان مانند دیکتاتورهای قاتل است!

حامد بهداد به دفاع تمام قدی از سخنان داریوش مهرجویی درمورد تخلف پزشکان پرداخته است.

دفاع حامد بهداد از سخنان داریوش مهرجویی

اظهارات تند داریوش مهرجویی درمورد قصور پزشکی در روند درمان کارگردان فقید سینمای ایران با واکنش گسترده جامعه پزشکی روبرو شده است.

مهرجویی روز سه‌شنبه در مراسم یادبود عباس کیارستمی با تأثر شدید گفت: آن‌قدر از حادثه‌ای که حاصل سهل‌انگاری، ندانم‌کاری و بی‌مسئولیتی جراحانی است که کیارستمی را کشتند عصبانی‌ام که نمی‌دانم چه بگویم! وظیفه ما سینماگران، وزارت ارشاد و قوه قضاییه است تا کسانی که این گوهر را کشتند محاکمه کنیم. قاتلین بین ما هستند!

اکنون حامد بهداد که در دو فیلم “نارنجی‌پوش” و “چه خوبه که برگشتی” با مهرجویی همکاری کرده است، از این فیلمساز پیشکسوت سینمای ایران حمایت کرده است.

بهداد حمایت خود را در دو مطلب جداگانه نشان داده است.

او در اینستاگرام خود نوشت: استاد داریوش مهرجویى هر آنچه گفتى درست گفتى. و هیچ کس جز شما در مقیاس این فاجعه اَسفبار سخن نگفت و نشانى نداد. اطراف مارا یک مشت بزدل ترسو گرفته است.

بهداد روز پنجشنبه هم در واکنش به اعتراض‌های گسترده جامعه پزشکی به سخنان مهرجویی نوشت:

جالب اینجاست که جامعه پزشکى بجاى آنکه همراه، و در پى اصلاح خود باشد و از درون به نقد خویش بپردازد، به سبب تعصبات صنفى و حرفه‌ای بیشتر، درصدد توجیه، و تخریب جوامع دیگر برآمده است. رفتارى مشابه هر دیکتاتور قاتل در هرکجاى تاریخ. امروز در این لحظه از تاریخ به سبب نشناختنِ عباس کیارستمى و ندانستنِ ضرورت پاسدارى از او بی‌فرهنگ و بی‌سواد قلمداد خواهید شد. امیدى به شما نیست و نبوده و چشم‌به‌راه هیچ رفتار رشد یافته‌ای از شما نیستیم. مگر پس از این درس‌خوانده‌های پاک‌باز و قسم‌خورده در رشته پزشکى پاى به عرصه جامعه گذاشته و افکار و رفتار فاسد جامعه پیش از خود را به نقد کشیده، به دور از انقباض نفس و پول‌پرستی، به فکر حقوق و جان و مال مردم ایران باشند. جامعه پزشکى ایران تا ابد بدهکارِ مرگ کیارستمى خواهد بود.

گردآوری : گروه فرهنگ و هنر ممتاز نیوز
momtaznew.com/culture
منبع : honaronline.ir

باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.