حامیان حمل سلاح در آمریکا پول و قدرت بسیاری در اختیار دارند

به گزارش خبرگزاری مهر، “تام مایسر” از فعالان مخالف حمل سلاح در آمریکا که خود یکی از فرزندانش را در حادثه تیراندازی سال ۱۹۹۹ در  مدرسه کلمبیا از دست داده است در گفتگو با روزنامه آلمانی “تاگس سایتونگ” درباره حادثه  تیراندازی و کشتار در یک سالن سینما در اورورا در حومه دنور در کلورادو که چند روز پیش رخ داد اظهار داشت : در آمریکا این اتفاق غافلگیر کننده ای نبود. ما می دانستیم که چنین اتفاقی خواهد افتاد.

وی در ادامه در این باره که در آمریکا چه اقداماتی برای کنترل حمل سلاح از زمان کشتار سال ۱۹۹۹ در کلمبیا انجام شده است، گفت : قوانین برای کنترل سلاح در بسیاری از ایالتهای آمریکا و همچنین در سطح ملی بسیار ضعیف است. جبهه طرفدار حمل سلاح در آمریکا پیروز شده است و نه ما.

این کارشناس آمریکایی در بخش دیگری از این مطلب در پاسخ به این پرسش که مسئله حمل سلاح در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا چه نقشی را ایفا می کند، اظهار داشت : نقش بزرگی.  نمایندگان کنگره در اکثر محافل انتخاباتی موظفند از متمم دوم قانون اساسی آمریکا که از حمل سلاح شخصی در این کشور دفاع می کند و در سال ۱۷۹۱ تصویب شده است حمایت کنند و اگر آنها این کار را انجام ندهند برایشان مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد.

در این راستا فشار بالایی از طرف لابی قدرتمند سلاح در آمریکا موسوم به NRA  و دیگر طرفداران حمل سلاح شخصی روی سیاسیون آمریکا وجود دارد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این پرسش که چرا  یک کشوری که در قرن بیست و یکم زندگی می کند بر اساس قانونی از قرن هجدهم عمل می کند، گفت : به دلیل اینکه ما کشوری بزدل و ترسو هستیم. اما در کشور ما میزان جنایت بالاست. مردم آمریکا از این مسئله می ترسند. آنها می بینند که سلاحهای زیادی در جامعه وجود دارد که ما نمی توانیم آنها را از جنایتکاران دور نگه داریم. بسیاری از آمریکاییها تسلیم این شرایط شده اند و بر این عقیده اند که ما نمی توانیم کاری انجام دهیم و ما باید خودمان هم سلاح حمل کنیم.

“تام مایسر” در بخش دیگری از این گفتگو درباره موضع هر دو نامزذ انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا درباره مسئله ممنوعیت حمل سلاح اظهار داشت: همانطور که انتظار می رود هر دو نامزد هم اوباما و هم رامنی نمی خواهند در این باره سخنی بگویند.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که چرا اوباما نمی خواهد در این باره سخن بگوید، گفت : به همان دلیلی که دیگر سیاستمداران آمریکایی نمی خواهند. آنها می خواهند مجددا در انتخابات برنده شوند. لابی اسلحه در آمریکا خیلی بیشتر از ما پول و قدرت دارد. این پول است که در آمریکا انتخابات را می خرد و حامیان حمل سلاح پول و قدرت بسیاری در اختیار دارند.

این کارشناس آمریکایی در پایان این گفتگو در پاسخ به این پرسش که آیا شما اعتقاد دارید که در دوران شما یک بهبود اساسی در زمینه کنترل حمل سلاح در آمریکا به وجود خواهد آمد ،اظهار داشت: نه. هنوز مدت زمان زیادی طول خواهد کشید و کشتارهای بیشتری در کشور ما رخ خواهد داد تا آمریکا سر عقل بیاید. نسل ما در این راستا شکست خورده است. ما باید به نسل آینده دل ببندیم.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.