حباب بازار ارز واردات چوب را هم کساد کرد

حباب بازار ارز واردات چوب را هم کساد کرد

با توجه به بالا بودن نرخ ارز و نوسانات پیش‌بینی نشده آن، تمامی توجیهات واردات چوب وضعیت منطقی و گذشته خود را از دست داده است.

 

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنایع چوب در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: در حال حاضر به‌دلیل بالا بودن قیمت ارز و نوسانات آن، چوب وارداتی دیگر توجیه اقتصادی ندارد.

عبدالعظیم آقاجانی واردات اوراق فشرده چوبی را در شرایط فعلی و با توجه به قیمت ارز غیر اقتصادی دانست و افزود: واردات چوب را به زمانی که ارز به نقطه تثبیت شده‌ای برسد، موکول کرده‌ایم که امیدواریم این شرایط در آینده‌ای نزدیک اتفاق بیافتد و حباب موجود فعلی ارز از بین برود.

وی با اشاره بر لزوم مداخله بیشتر دولت و بانک مرکزی در تثبیت قیمت ارز تصریح کرد: سود بازرگانی کاغذ کاغذ در حدود ۱۰ درصد بود که در حال حاضر این میزان کاهش یافته است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنایع چوب ادامه داد: میزان واردات انواع کاغذ، خمیر و آحال در شش ماهه گذشته در مجموع به وزن ۴۳۶ هزار و ۲۳۱ تن و به ارزش ۵۴۵ میلیون و ۶۸۹ هزار و ۴۷۴ دلار بوده است که از این میزان ۳۹۹ هزار و ۳۱۲ تن به ارزش ۴۹۸ میلیون و ۷۶۳ هزار و ۹۱۰ دلار شامل کاغذ و ۳۶ میلیون و ۸۸۹ هزار تن به ارزش ۴۶ میلیون و ۹۲۵ هزار و ۵۶۴ دلار شامل خمیر کاغذ و آحال است./

 

خبرنگار: سهیلا گلی‌زاده

V-910721-02

جنگل و مراتع

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.