“حبس زوج” در صورت عدم پرداخت مهریه تا سقف ۱۱۰ سکه/ ادعای عدم تمکن مالی هم نتیجه ندارد

۱۸اردیبهشت،

میرکوهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اعلام کرد

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دادگستری گفت: در مهریه‌های تا ۱۱۰ سکه، مرد موظف است بدون توجه به تمکن مالی این میزان را پرداخت کند و در غیر این صورت دادگاه می‌تواند با نظر زن، مرد را بازداشت کند.

“عبدالعلی میرکوهی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران دربارهٔ نحوه محکومیت زوج در صورت عدم پرداخت مهریه اظهار داشت: هرگاه مهریه در زمان وقوع عقد تا سقف ۱۱۰ سکه باشد، وصول آن مشمول قانون جدید نحوه اجرای محکومیت‌های مالی است و مرد موظف به پرداخت است.

وی افزود: زن براساس قانون می تواند بدون توجه به تمکن مالی مرد این میزان مهریه را مطالبه کند  و در صورت عدم پرداخت، دادگاه می‌تواند با نظر زن، مرد را بازداشت کند.

میرکوهی خاطرنشان کرد: هرگاه مهریه بیش از این مقدار باشد صرفا تمکن مالی زوج، ملاک پرداخت خواهد بود و در صورت عدم توانایی مرد، مهریه بیش از ۱۱۰ سکه حبس ندارد و مطابق ماده ۲ قانون محکومیت‌های مالی با زوج رفتار خواهد شد.

گفتنی است؛ تعیین سقف ۱۱۰سکه برای وجه کیفری مهریه موضوعی است که ابتدا در مجلس هشتم به تصویب رسید با این هدف که اگر بین زوجین اختلافی به وجود آمد و نهایتا منجر به طلب مهریه شد و زوج از مهریه امتناع کرد، تنها تا سقف ۱۱۰ سکه بتوان برای بازداشت او اقدام کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.