حتی اپل هم نمی تواند گوشی های آیفون را هک کند!



تاریخ انتشار: ۲۷ February 2016 | 3:16 am

حتی اپل هم نمی تواند گوشی های آیفون را هک کند!

شرکت اپل در تلاش است با تغییراتی در گوشی های آیفون خود, کاری کند تا به هیچ عنوان گوشی های آیفون هک نشوند حتی توسط خود اپل!

هک کردن گوشی آیفون

این روزها دعوا بین اپل و اف بی آی بر سر بازکردن قفل آیفون شخص مسئول حادثه سن برناردینو حسابی بالا گرفته است. با این حال، اگر روزی برسد که اپل تن به این خواسته اف بی آی بدهد، تنها راه آن ایجاد دسترسی به اصطلاح  backdoor به سیستم عامل و نرم افزارهای بکار رفته در آیفون های ساخت خود است، چیزی که به نظر می رسد برای اپل چندان خوشایند نیست. اما حالا اپل هم دست به کار شده و برای ممانعت از درخواست های جدید برای باز کردن قفل آیفون و یا حداقل برای به فکر واداشتن مراجع قضایی، راهبرد تازه ای را در پیش گرفته است.

طبق گزارشی که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شده، اپل در حال افزایش امنیت دستگاه های ساخت خود است، تا جایی که اطمینان حاصل کند هک کردن این دستگاه ها برای خود اپل نیز غیر ممکن است. با این اوصاف، می توان اینطور پیش بینی کرد که مراجع قانونی دیگر از این شرکت نخواهند خواست تا اطلاعات کاربرانش را افشا کند. چرا که اگر شرکت سازنده یک محصول نتواند آن را هک کند، بعید است شخص دیگری قادر به انجام این کار باشد.

هنوز نمی دانیم که اپل دقیقا سرگرم انجام چه کاری است، ولی اگر از دید کاربران به این قضیه نگاه کنیم، افزایش امنیت محصولات اپل خبر خوبی است چرا که احتمال نزدیک شدن هکرها به گوشی های ما را کم می کند.
در همین زمان، اپل با درخواست دادگاه برای افشای اطلاعات آیفون تروریست سن برناردینو مخالفت کرده و از کنگره خواسته تا مانع نقض حریم شخصی کاربران شود.

با این اوصاف، به نظر می رسد راهی جز ارجاع این پرونده به دادگاه عالی آمریکا باقی نمانده و فرجام آن طی روزهای آینده مشخص خواهد شد.

گردآوری:گروه سرگرمی ممتاز نیوز
momtaznew.com/entertainment
منبع: techshot.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.