حجاج ایرانی سفیران فرهنگی انقلاب اسلامی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی قاضی عسگر روز جمعه در مراسم آموزشی حج افزود: شعار امسال حج عزت، همبستگی و مسئولیت اسلامی است که هم مسایل داخلی و هم مسایل بین المللی در آن رعایت شده است و حجاج ایرانی باید به گونه ای رفتار کنند که عزت و عظمت ایرانی به دنیا و زائران سایر کشور ها نشان داده شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج گفت:حجاج ایرانی امسال لباس متحدالشکل می پوشند که این خود نشانه ای از منظم بودن کاروان های ایرانی است.

 

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه با اشاره به کاهش ۲۰ هزار نفری سهمیه حج سال جاری ،افزود: این سهمیه در سال های گذشته ۹۵ هزار نفر بود که امسال به ۷۵ هزار نفر کاهش یافته است که اگر این شرایط استمرار داشته باشد، زائران ایرانی که تاکنون ثبت نام کرده اند باید بیش از ۲۰ سال در نوبت اعزام بمانند.

 

قاضی عسگر افزود: حجاج باید قبل از سفر معنوی حج آمادگی های جسمانی روحانی و اطلاعات لازم در خصوص اعمال حج و اماکن زیارتی را داشته باشند.

 

وی مکه را منادی وحدت همبستگی و عزت مسلمین دانست و خطاب به حجاج توصیه کرد:عناصر تندرویی هستند که با پخش کتاب و یا با استقرار در قبرستان بقیع می خواهند با احساسات شیعه بازی کنند که همه زائران باید مراقب توطئه های آنان باشند.

 

 به گفته وی، آموزش های مجازی در سایت بعثه راه اندازی شده است و حجاج می توانند از این طریق اطلاعات لازم در خصوص حج کسب نمایند.

 

قاضی عسگر ضمن محکوم کردن فیلم اهانت آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) ، آن را توطئه ای از سوی دشمنان اسلام دانست و افزود: با توجه به شرایط منطقه و تحولات آن، حج امسال دارای شرایط خاصی است که باید تلاش کنیم در فضایی آرام و با همکاری سایر زائران رقم بخورد.

 

نماینده ولی فقیه با اشاره به تلاش دشمنان برای راه اندازی جنگ سنی و شیعه اظهار داشت:همه باید مراقب باشیم و بدانیم که به مکه نمی رویم که به اختلافات دامن بزنیم. 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.