حجت‌الاسلام سعیدی: هدف اصلی برنامه‌های قرآنی، اتصال قرآن iبه ولایت باشد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: بسیاری پس از رحلت پیامبر (ص) iبه نوعی میان قرآن و اهل‌ بیت (ع) جدایی انداختند؛ لذا هدف اصلی در مباحث قرآنی باید اتصال قرآن iبه ولایت باشد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه قم، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی در آیین افتتاحیه هجدهمین المپیاد قرآن و حدیث جامعه‌المصطفی در مجتمع عالی فقه قم تصریح نمود: قرآن کتابی است که در دستان پیامبر و اهل بیت (ع) بوده است و همانطور که خود قرآن ادعا دارد، کتابی است که مردم با پیروی از آن از ظلمات iبه سمت نور رهسپار می‌شوند.

وی افزود: اگر چه حفظ و قرائت قرآن باید مورد توجه جامعه باشد ولی هدف اصلی این کتاب آسمانی، ایفای نقش هدایتگری در جامعه است.

امام جمعه قم با اشاره iبه غیرت شیعه در طول تاریخ در مورد ولایت امام علی (ع) اظهار نمود: بسیاری پس از رحلت پیامبر (ص)، علی (ع) را در جامعه تنها گذاشتند و رها نمودند و iبه نوعی میان قرآن و اهل‌ بیت (ع) جدایی انداختند لذا هدف اصلی در مباحث قرآنی باید اتصال قرآن iبه ولایت باشد. مردم باید نسبت iبه قرآن هم معرفت نظری داشته باشند و هم در عمل، رفتار و نمودار خود را با قرآن هماهنگ نمایند.

وی تاکید نمود: بی‌بصیرتی از عالمان، قاریان و مفسران قرآن کریم مورد انتظار نمی باش زیرا خطر همواره در کمین آنان است.

سعیدی خاطرنشان نمود: پیامبر (ص) معیار تعیین حق و عدالت بود و پس از ایشان علی (ع) و سپس اهل‌ بیت (ع) معیار بودند؛ لذا باید همواره در اعمال و نمودار خود از آن بزرگان تبعیت کنیم.

وی گفت: نسل امروز ما در بعد نظری و عملی نباید از امام علی (ع) واهل‌ بیت (ع) او جدا باشد. همچنین امروز باید در تداوم ولایت، پیرو ولی فقیه و تابع مراجع معظم باشیم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.