حجت الاسلام عبادی: تعاونی‌ها نقش مهمی در تامین عدالت اجتماعی دارند

۲۷فروردین۱۳،

نماینده مردم شهرستان بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: تعاونی‌ها نقش مهمی در تامین عدالت اجتماعی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی در دیدار مسئولان اتحادیه تعاون روستایی خراسان‌جنوبی گفت: تعاونی‌ها باید تلاش کنند در حق تولید کنندگان و مصرف کنندگان اجحاف نشود و کمک یاری هر دو طرف باشند.

عبادی با اشاره به منویات رهبری در آغاز سال تازه و ضرورت بسیج تمام مسوولان و مردم در پیشرفت کشور تاکید کرد و گفت: وارد شدن در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی در سال تازه باید به صورت جهادگونه و هوشمندانه باشد تا زمینه ایجاد حماسه در تمامی ابعاد سیاسی و اقتصادی آن حاصل شود.

وی در ادامه به نقش تعاونی‌ها در جامعه اشاره کرد و افزود: شرکت‌های تولیدی و توزیعی باید تلاش کنند محصولات کشاورزان علاوه بر اینکه کار صادرات آن انجام می‌شود بر فرآوری محصولات تاکید بیشتری داشته باشند و از خام فروشی جلوگیری کنند.

عبادی در ادمه یادآور شد: خراسان جنوبی شاخصه‌های نیروی انسانی بسیار بالایی دارد و می‌تواند با سرمایه گذاری بر محصولات مهم و استراتژیک سهم بسیار بالایی در شکوفایی اقتصاد استان ایفا کنند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حمایت از تشکل های بخش کشاورزی باید در اولویت برنامه‌های مسئولان در سال جاری قرار گیرد همچنین این تشکل‌ها نیز باید در زمینه‌های مختلف مانند یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی، افزایش راندمان مصرف آب، بهره برداری اصولی از منابع و حمایت از حق و حقوق کشاورزان پیش قدم باشند.

عبدالله رضازاده، مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی خراسان جنوبی نیز افزود: ۱۶۰شرکت تعاونی تخصصی کشاورزی، روستایی، سهامی زراعی و تعاونی تولیدی فعال است.

رضازاده ادامه داد: همچنین ۱۸ تعاونی روستایی زنان، هفت اتحادیه روستایی و شهرستانی و ۹ نظام صنفی کشاورزی نیز در سطح استان مشغول فعالیت می باشند.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲۷ هزار نفر زیرپوشش این اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی می باشند.

وی با تأکید بر خشکسالی‌های ۱۴ ساله در خراسان جنوبی اظهار کرد: بیشتر باغات، مزارع و زمین‌های استان خرده مالک می باشند و برای حرکت آنها به سمت کشاورزی صنعتی باید از این اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی کمک گرفت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.