حجت الاسلام چیت‌سازان به جبهه ایستادگی پیوست/ بررسی اشکال ساختاری ائتلاف ۱+۲

۱۹م دیماه ،

عضو شورای مرکزی جبهه ایستادگی گفت:ائتلاف ۱+۲ به سبب اینکه ائتلاف کاندیدا با یکدیگر است دارای اشکال ساختاری است در ائتلاف‌ها نباید اشخاص در معرض کاندیداتوری محور ائتلاف قرار گیرند.

ابوالقاسم رئوفیان در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در تشریح جلسه شورای عالی جبهه ایستادگی که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه پیوستن حجت الاسلام چیت‌سازان به عنوان عضو حقیقی به جبهه ایستادگی تصویب شد.

عضو شورای مرکزی جبهه ایستادگی بیان کرد: در رابطه با ائتلاف ۱+۲ در این جلسات به بحث نشستیم و جبهه این مدل را به سبب اینکه ائتلاف کاندیدا با یکدیگر است دارای اشکال ساختاری می‌داند.

وی در ادامه افزود: در مدل ۱+۲ طرفین ائتلاف همگی در معرض رای می باشند، در صورتیکه باید در ائتلاف‌ها محور اشخاصی باشند که در معرض رای قرار نگرفته و بنای کاندیداتوری در انتخابات را نداشته باشند و طرف دیگر ائتلاف نامزدهای انتخابات قرار گیرند.

رئوفیان با بیان اینکه جبهه ایستادگی معتقد است که باید براساس شاخص‌ها انتخاب اصلح صورت گیرد، اظهار داشت: با تمامی نامزدهای احتمالی که حضورشان در انتخابات قطعیت پیدا کند، بر طبق جدول شاخص‌ها با آنها دیدار و گفتگو می‌کنیم و بر حسب مباحث مطرح شده به آنها امتیاز خواهیم داد.

وی در رابطه با دیدار با محسن رضایی گفت: اگر محسن رضایی حضور قطعی خود را در عرصه رقابت انتخاباتی اعلام کند با وی در راستای انتخابات نیز دیدار خواهیم کرد.

دبیر کل حزب ایران زمین با اشاره به بحث وحدت اصولگرایان که در جلسه امروز جبهه ایستادگی مطرح شد بیان کرد: از جمله تصمیم‌ها درجهت تلاش برای وحدت اصولگرایان وحدت بین جبهه‌ای بود، که اولین قدم آن دیدار با جبهه پیروان است که مورد تاکید اعضا نیز قرار گرفته است.

وی افزود: تجربه‌های قبل نشان داده اجماع بر سر یک نفر در جبهه اصولگرایی صورت نمی‌گیرد، لذا وحدت باید بر پایه استراتژی حضور حداکثری مردم، رعایت منشور اخلاقی در انتخابات و تعهد همگان به رعایت اصول رقابتی و قواعد بازی ، پرهیز از هرگونه تخریب و همچنین وحدت بر سر استقبال از حضور اصلاح طلبان در عرصه رقابت با حفظ اصول و رعایت خط قرمزها باشد.

عضو شورای مرکزی جبهه ایستادگی خاطرنشان کرد: وحدت بین احزاب اصولگرا را مقدم بر وحدت بین کاندیداها و نامزدهای اصولگرایی می‌دانیم.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.