حجت الله خطیب: کشتی نباید از برنامه آموزش و پرورش حذف شود

به گزارش ایرنا، ‘حجت الله خطیب’ روز سه شنبه اضافه کرد:

اینکه وزارت آموزش و پرورش، ورزش اول و مدال آور کشور را از فهرست برنامه های خود حذف کرده است، برای ما جای سوال دارد.

خطیب اضافه کرد:‌ ‌حدود هفت هزار نوجوان در برنامه ورزشی سراسری آموزش و پرورش حضور دارند اما در کل این مجموعه هیچ برنامه ای برای ورزش کشتی پیش بینی نشده و این موجب تاسف است.

خطیب افزود:‌ ورزش کشتی دارای جذابیت های خاص خود و مورد علاقه بسیاری از نونهالان و نوجوانان است، افرادی که بیشتر وقت خود را در مراکز تحصیلی می گذرانند و لذا آموزش و پرورش باید از این امکان بالقوه در تقویت ورزش اول کشور بهره ببرد.

از سویی دیگر، مدیرکل اداره تربیت بدنی مدارس وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه ورزش کشتی به طور کامل از برنامه های مسابقات کشور حذف نشده است، گفت: این ورزش به همراه

ورزش های فوتبال و بسکتبال از فهرست مسابقات مقطع ابتدایی حذف شده و در این دوره تمام مسابقات کشور به رشته های پایه محدود شده است.

‘محسن حلاجی’ مدیرکل تربیت بدنی مدارس وزارت آموزش و پرورش روز سه شنبه در توضیح این مطلب گفت: در خصوص دوره های راهنمایی و متوسطه، محدودیت یاد شده وجود ندارد و این رده ها می توانند نسبت به برگزاری مسابقات در رشته های کشتی، فوتبال و بسکتبال اقدام کنند.

به گفته این مقام مسوول، این مساله به آن معنا نیست که رشته های ورزشی حذف شده در رقابت های استانی نیز برگزار نشود و بدیهی است که مدیران تربیت بدنی آموزش و پرورش استان ها، منعی در برگزاری مسابقات کشتی، فوتبال و بسکتبال در مقطع ابتدایی ندارند!

این مقام مسوول در وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ‘برگزاری ورزش کشتی را برای دوره ابتدایی صلاح ندیدیم’ اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است که در دوره ابتدایی باید به ورزش های پایه پرداخت و آنها را مدیریت کرد.

اجتمام. ورزشی. ** ۱۷۸۸ ** ۱۶۴۷ **‌ ۱۵۸۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۱۵۶۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.